قیمت طلا و نقره صعودی شد

بازگشت بیت‌کوین به سطح ۶۰هزار دلار

کدخبر: ۴۵۵۳۲۰
اقتصادنیوز: دیروز روند قیمتی طلا و بیت کوین هر دو افزایشی شدند.
بازگشت بیت‌کوین به سطح ۶۰هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه آمریکا افزایش یافت. گاوها برای خرید از فرصت کاهش قیمت فلزات در روز سه شنبه بهره بردند، این امر نشانه ای از افزایش قدرت بازارها بود. در حال حاضر، طلا و نقره به عنوان محافظ تورم، عناصر اصلی  روند صعودی در بازار هستند. هر اونس طلای دسامبر(دی) با 14 دلار و 20 سنت افزایش به 1868 دلار و 20 سنت رسید و نقره نیز در دسامبر با 0.196 دلار افزایش به 25 دلار و 15 سنت در هر اونس رسید.

بازارهای تاثیرگذار جهانی امروز شاهد ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح 15 ماهه روز کاری پیش از آن بودند.

دیروز طلا قیمت نزدیک به بالاترین حد خود را حفظ کرده است زیرا روند ساخت و ساز خانه در آمریکا در ماه گذشته کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

بازار مسکن در طول همه‌گیری کووید19 در سال گذشته، محور اصلی قدرت اقتصاد آمریکا بود. با این حال، به نظر می رسد که نوسانات اقتصادی به تدریج در این بخش نیز نفوذ کرده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد: تولید مسکن با 0.7 درصد کاهش نسبت به نرخ سالانه تعدیل شده است و به فصلی 1.52 میلیون واحد در ماه گذشته رسید. این آمار ضعیف تر از حد انتظار بود. طبق پیش‌بینی‌ها، تحلیل‌گران اقتصادی انتظار داشتند فعالیت بخش مسکن به طور نسبی باثبات باشد و در ماه مورد اشاره دست‌کم 1.58 میلیون واحد  مسکن احداث شود.

داده های ماه سپتامبر(شهریور) نیز به 1.53 میلیون واحد کاهش یافته است که نسبت به برآورد قبلی 1.56 میلیون واحد کاهش یافته است.

gold

مشتاق آرامش

بیت‌کوین 60 هزار دلار را به‌عنوان سطح حمایت از قیمت حیاتی، چندین بار تست کرده است. با افزایش قیمت  به مرز 60هزار دلار، در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برد.

سطح 58هزار و 400 دلار به عنوان یک خط کلیدی برای گاوها اعلام شده بود، که برای جلوگیری از ضررهای عمیق تر حفظ می شد.

یک کارشناس در Rekt Capital بر این باور است که : «هنوز برای خرسی شدن بازار  بیت‌کوین، چند ماه زمان لازم است.»

این کارشناس بازگشت به منطقه ای بین 62هزار تا 63هزار دلار را «طی 1 تا 3 روز آینده» پیش بینی کرد و به همین ترتیب خواستار آرامش در مورد حرکات فعلی شد.

Screen Shot 1400-08-27 at 00.06.25

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید