بازتاب جهانی گسترده تهدید روحانی در صورت نقض برجام از سوی آمریکا

کدخبر: ۱۷۹۷۶۶
سخنان روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور کشورمان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که اگر آمریکایی‌ها برجام را نقض کنند ایران می‌تواند در مدت چند ساعت برنامه هسته‌ای خود را از سرگیرد، در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده داشته است.
بازتاب جهانی گسترده تهدید روحانی در صورت نقض برجام از سوی آمریکا

به گزارش ایسنا، رسانه‌های خارجی مختلفی از جمله آسوشیتدپرس، شینهوا، رویترز، الجزیره، ترند، نیویورک تایمز و غیره سخنان روحانی را بازتاب دادند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با تیتر "رئیس‌جمهور ایران تهدید به از سرگیری برنامه هسته‌ای کرد" این خبر را بازتاب داد و نوشت:‌ رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه غرب را به طور مستقیم تهدید کرد و مدعی شد که ایران قادر است تنها ظرف چند ساعت برنامه هسته‌ای خود را از سرگیرد.

این سخنان روحانی را می‌توان یک پاسخ مستقیم به تحریم‌های اعمال شده توسط کنگره آمریکا علیه برنامه موشکی ایران دانست.

اما خبرگزاری رویترز نیز این خبر را با تیتر "در صورت اعمال تحریم‌های جدید ظرف چند ساعت از برجام خارج می‌شویم" منتشر کرد.

خبرگزاری شینهوا،‌ در این‌باره نوشت:‌ روحانی اعلام کرد که کشورش ترجیح می‌دهد به توافق هسته‌ای پایبند بماند، اما این تنها گزینه در دسترس نیست و ایران در صورت اعمال تحریم‌های جدید از برجام خارج خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: در حالی‌که توافق برجام از سوی دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته است، روحانی آمریکا را به خروج از برجام تهدید کرد.

این روزنامه آمریکایی یادآوری کرد که ترامپ تیمی را مامور بازبینی برجام کرده است تا راهی برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام پیدا کند، این در حالی است آژانس و دیگر کشورهای عضو برجام همگی معتقدند که ایران به برجام پایبند مانده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید