فوری/ زمزمه تغییر رئیس سازمان صدا و سیما + گزینه جانشینی

کدخبر: ۲۰۰۲۵۵
روزنامه قانون: خرداد سال جاری بود که برخی رسانه‌ها اعلام کردند عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم به زودی رییس جدید سازمان صدا و سیما خواهد شد؛ شایعه‌ای که در نهایت بدون تایید یا تکذیب، فراموش شد.
فوری/ زمزمه تغییر رئیس سازمان صدا و سیما + گزینه جانشینی

این روزها شایعه جدیدی در راهرو‌های صدا و سیما شنیده‌ می‌شود که برای بسیاری از مخاطبان، جذاب است. شایعه تغییری کلان در مدیریت سازمان صدا و سیما و استعفای چندباره علی‌عسکری در یک سال اخیر بارها شنیده شده است اما به نظر می‌رسد این بار جدی‌تر از گذشته باید درباره آن صحبت کرد. شایعاتی که نشان می‌دهد عمر ریاست علی‌عسکری بر صدا و سیما به دو سال نخواهد رسید و به زودی به پایان می‌رسد.

22 اردیبهشت‌ سال 1395 بود که مقام معظم رهبری در حکمی، عبدالعلی علی‌عسکری را به عنوان رییس جدید صدا و سیما منصوب و او را جایگزین محمد سرافراز کرد. در بخشی از متن این حکم آمده بود: «آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. بنابراین سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور موثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید».

شنیده‌ها اما حاکی از آن است که تا پایان اسفند سال جاری، علی عسکری نیز جای خود را به فردی به نام علی فروغی‌اصل خواهد داد. فروغی که در مرداد سال جاری با پیشنهاد علی‌عسکری و حکم سردار محمدرضا نقدی در راستای جوانگرایی، وارد صدا و سیما شد، در حال حاضر رییس سازمان بسیج صدا و سیماست و پیش از این مسئولیت دبیرخانه تخصصی فرهنگ و اجتماعی بسیج کشور، سردبیری برنامه‌های مختلف رادویی و تهیه کنندگی و کارگردانی چند مستند تلویزیونی را در کارنامه دارد.

او در دوران تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه امام صادق(ع)تحصیل کرده و جانشین بسیج دانشجویی این دانشگاه بود. فروغی، قائم‌مقامی بنیاد اندیشه‌های امام در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فرمانده پایگاه بسیج، عضویت در شورای معارف صدا و نیز شوراهای عالی فیلم، پویانمایی و شورای عالی کتاب بسیج را نیز تجربه کرده است.

براساس شنیده‌های «قانون»، فروغی‌اصل در مدتی که در صدا و سیما بوده با تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی، رابطه دوستانه‌ای برقرار کرده است؛ به گونه‌ای که حتی گفته می‌شود برخی از سوژه‌های برنامه‌ها با پیشنهاد او روی آنتن رفته و بررسی شده‌اند.

سازمان صداوسیما هرمقدار که مخاطبان خود را از دست داده باشد ولی همچنان جایگاهی راهبردی دارد. این رسانه‌ برای آنکه بتوانند اهداف خود را به خوبی اجرا کند، باید برنامه‌هایی که برای موفقیت آن تدوین شده‌‌است ، به خوبی اجرا کند ولی این روزها گویی توانایی اجرای سیاست‌های لازم را نداشته‌است زیرا شاهد آن هستیم که مردم انتقادات فراوانی به این سازمان حکومتی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید