حمایت جامعه روحانیت از تصمیم ارزی دولت

کدخبر: ۲۰۹۳۳۰
اقتصادنیوز : جامعه روحانیت مبارز برای حمایت از تصمیم دولت در مدیریت بازار ارز و کاهش مصرف آب بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«فرا رسیدن ماه شعبان ماه رحمت و برکت، ماه بخشش و عطا، ماه مناجات و دعا، ماه صلح و صفا، ماه رستگاری و نجات، ماه خدا و رسول خدا (ص) بر بندگان، مؤمنان و شیفتگان حضرت حق جل و علی مبارک باد.

اعیاد بزرگ این ایام، ولادت با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و فرزندش حضرت زین‌العابدین (ع) و برادر گرامی‌اش ابوالفضل العباس (ع) و همچنین پیشاپیش میلاد مولی الموالی (ع) و مصلح کل، امام عصر حجه بن الحسن المهدی سلام‌الله علیه را شادباش می‌گوئیم.

ملت بزرگ ایران با فرهنگ عاشورائی و حماسه و ایثار حسینی و خلوص و بندگی و عرفان سجادی و وفا و صفای عباسی و صبر و مقاومت و اصلاح‌گری و نجات بخشی مهدوی تاریخ معاصر را به نام خود رقم زده است.

آنچه در مصاف سخت حق و باطل و جدال‌های نفس‌گیر و مردافکن دفاع از ارزش‌های انسانی و درستی می‌پردازیم، بهای سنگین حاکمیت حق و مبارزه با فساد و تباهی، تجاوز به حقوق مظلومان و ایستادگی در برابر نظام طاغوتی و اهریمنی مستکبرین جهان‌خوار است. و البته این مبارزه مبارک و میوه شیرین آن عزت و شرف و آزادگی و جاودانگی است که گوارای ملت ایران باد.

جامعه روحانیت مبارز همراه و همگام با شما برای استحکام و استواری در این مسیر حیات بخش و عزت‌آفرین به علل تحقق آن منجمله امور زیرین تأکید می‌کند:

۱. ایمان و باور به درستی مسیر و هدف‌های انتخاب شده و آرمان‌ها و شعارهائی که فریاد کشیده‌ایم و همه با همه‌ی توان از آن پاسداری کرده‌ایم.

۲. وحدت و انسجام همه طبقات، گروه‌ها، اقشار، قومیت‌ها و مذاهب و همدلی و یک صدایی که رمز اقتدار و توان ملی است.

۳. عزم و جدیت و تلاش همه جانبه و همکاری و پشتیبانی همگانی که بدون تردید بزرگراه عزت و پیروزی است.

۴. خودشناسی، خودباوری، خوداتکائی، خودیاوری و خودسالاری، پنجگانه رستگاری ملی است. شالوده این بنای مستحکم در مردم‌سالاری دینی بنیان نهاده شده است و باید با دقت و صلابت به این مسیر ادامه دهیم.

۵. شعار ملی سال یعنی خرید کالای ایرانی رمز عبور برای رسیدن به  اقتدارملی است. همه بکوشیم تا با دانش، فناوری، ذوق، هنر، مراقبت و نظارت هم و با حمیت و احساس ملی و دینی، تولیدکننده و مصرف‌کننده کالای بومی باشیم.

۶. تصمیم دولت در کنترل بازار ارز در این شرایط سخت و کینه‌توزانه تهدید و تحریم، هرچند با تأخیر ولی بجا و صحیح است. همه کمک کنیم تا پول ملی ارزش خود را حفظ نموده و با تقاضای کمتر ارز عرصه را برای بدخواهان و طمع ورزان محدود کنیم. دولت محترم باید با برنامه‌ریزی، هماهنگی، جدیت و مراقبت دائم نسبت به ثبات بازار ارز و نظارت بر مصارف آن و جلوگیری از استفاده‌های غیرضرور بیافزاید.

۷. آب برای سرزمین خشک و نیمه‌خشک ایران از گذشته تاریخ تاکنون اهمیت فراوانی داشته است. کاهش نزولات، افت شدید منابع زیرزمینی و مصرف بی‌رویه و نامتعادل آب زنگ خطری بزرگ برای حیات و آینده ایران است. فرهنگ استفاده درست از آب باید به یک نهضت قوی و فراگیر تبدیل شود. از همه شهروندان و به‌خصوص کشاورزان عزیز می‌خواهیم با آگاهی و هوشیاری پیش‌قدم شویم و از اکنون حداقل ۱۰ درصد از مصرف خود بکاهیم، تا با راهنمایی صاحب‌نظران و متخصصان امر به یک الگوی کامل و صحیح دست یابیم.

جامعه روحانیت مبارز در این ماه عزیز از خداوند بزرگ برای ملت عزیز ایران کامیابی، رفاه، عزت و سلامتی و تعالی معنوی طلب می‌کند.

و برای توفیق بیشتر مسؤولین و دست‌اندرکاران برای خدمت مفید و مؤثر به مردم عزیز و برای نجات و رهائی امت اسلامی از ستم و ظلم استکبار و صهیونیسم جهانی دعا می‌کنیم.

خداوند متعال مقام معظم رهبری را در پناه لطف و عنایت خود محفوظ دارد و ظهور منجی و مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم را هرچه زودتر نزدیک بفرماید.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید