دعوت پوتین از عباس و نتانیاهو برای تماشای فینال جام جهانی در مسکو

کدخبر: ۲۲۲۲۲۱
اقتصادنیوز: یک منبع در دولت اسرائیل اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تماشا فینال مسابقات جام جهانی به مسکو دعوت شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت النشره نوشت، این منبع در دولت اسرائیل اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای حضور و تماشای فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ میلادی به مسکو دعوت کرده است و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیشتر عبدلحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در روسیه، تاکید کرده بود: محمود عباس از سوی رئیس‌جمهور روسیه برای حضور در این مسابقات به مسکو دعوت شده و وی مانعی برای دیدار با نتانیاهو در مسکو نمی‌بیند.

نتانیاهو از آغاز سال جاری میلادی دو بار به مسکو سفر کرده که آخرین آن در ۹ ماه مه میلادی بود که در جریان آن با رئیس جمهوری روسیه به بررسی مسائل منطقه‌ای از جمله وضعیت سوریه پرداخت.

در همین راستا، سفیر فلسطین در مسکو تاکید کرد: محمود عباس برای دیدار با نتانیاهو طی حضورشان برای تماشای فینال مسابقات جام جهانی روسیه آماده است و عباس این دعوت را قبول کرده و به پایتخت روسیه سفر می‌کند.

خبرگزاری نووستی روسیه اعلام کرد: عباس و نتانیاهو جهت حضور در  فینال مسابقات جام جهانی فوتبال که در ۱۵ژوئیه برگزار خواهد شد، دعوت شده‌اند.

نوفل دو سال پیش تصریح کرده بود: عباس برای دیدار با نتانیاهو در مسکو مانعی نمی‌بیند. پوتین سال ۲۰۱۶ پیشنهاد کرد که پس از سال‌ها قطع ارتباط، نخستین نشست میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در مسکو برگزار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید