هند: با وجود فشار آمریکا اس-400 را از روسیه می‌خریم

کدخبر: ۲۲۵۷۷۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع هند اظهار داشت،‌ قوانین آمریکا یک موضوع داخلی مربوط به خود این کشور است و هیچ ارتباطی با هند ندارد و به همین دلیل این کشور در برابر تهدید آمریکا به تحریم در تلافی خرید سامانه دفاع هوایی اس – ۴۰۰ از روسیه تسلیم نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، دهلی نو به واشنگتن اعلام کرده که تهدید تحریم‌های یک جانبه از سوی آمریکا تاثیری در تصمیمش در مورد خرید احتمالی سامانه دفاع هوایی و موشکی اس – ۴۰۰ تریومف از روسیه نخواهد داشت.

نیرمالا سیتهارامان، وزیر دفاع هند در صحبتش تصریح کرد: ما به هیئت کنگره آمریکا گفته بودیم قانون آمریکا قانون خود آمریکاست نه قانون سازمان ملل.

اشاره وی به یک لایحه فدرال در آمریکاست که در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان "قانون تحریم برای مقابله با رقبای آمریکا" (CAATSA) وضع شد و به دولت آمریکا حکم می‌کند که طرف‌هایی را که دست به تعامل‌ها و تراکنش‌های چشمگیر با شرکت‌های بخش دفاعی روسیه بزنند، مجازات کند.

وزیر دفاع هند با اشاره به تسلیم نشدن کشورش در مقابل تهدید تحریم‌های بالقوه از سوی آمریکا گفت: توافق کشورش برای خرید پنج واحد از سامانه‌های دفاع موشکی اس – ۴۰۰ به ارزش ۵.۷ میلیارد دلار تقریبا نهایی شده است.

او به یک گروه از خبرنگاران در دفترش گفت: روابط دفاعی ما با روسیه چندین دهه عمر داشته و ما پیام‌مان را به هیئت کنگره آمریکا که اخیرا به هند سفر کرد، اعلام کردیم.

انتظار می‌رود که این معامله هند و روسیه در پاییز آینده نهایی شود و در نشستی میان نارندرا مودی، ‌نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور در اکتبر در هند انعقاد پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید