حرف‌های مشکوک وزیر بهداشت درباره اوج گرفتن کرونا در تابستان

کدخبر: ۳۵۶۸۴۴
وزیر بهداشت با اشاره به خستگی جامعه پزشکی در پی مقابله با شیوع کووید ۱۹ تاکید کرد: بزرگترین پاداش پزشکان و کادر درمانی رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است.
حرف‌های مشکوک وزیر بهداشت درباره اوج گرفتن کرونا در تابستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نمکی در آیین نکوداشت روز پزشک ضمن تبریک روز پزشک به تمامی پزشکان جهان به ویژه کشور اظهار کرد: درود می فرستم به همه شهدای جامعه پزشکی، چه بزرگانی که در جریان مدیریت بیماری کرونا گرفتار شده اند و چه شهدای مدافع سلامت؛ آرزو می کنم در ایام محرم با سید الشهدا محشور شوند. همچنین ازمعاون اول رئیس جمهور که همواره در کنار پزشکان و پرستاران حضور فعال داشتند و حمایت کردند، تقدیر می کنم.

نمکی افزود: قطعا در جمع شما صحبت کردن از ایثار کار بسیار سختی است. شما در دل این آتش که بیان و  به تصویر کشیدن آن که با هیچ دوربین و واژه ای نمی توان عنوان کردش، بزرگترین نشانه ایثار هستید. از جریانات گذشته خاطرات فراوانی دارم. امروز از زحمات و تلاش همکارانم در عرصه ملی می خواهم پس از ۶ ماه صحبت کنم. این روزها بارها و بارها از عظمت کاری که همه جامعه پزشکی از جمله پرستاران و پزشکان، خدمه بیمارستان، مسئولان آزمایشگاه ها و ... انجام دادند نمی توان حرف زد؛ اینها بغض های فرو خفته است که در این سالها بارها و بارها مورد بی مهری و ملامت و حتی اهانت قرار گرفتند اما وقتی روپوش سفید پزشکی را می پوشیم، این لباس احرام ماست که به عشق خدمت و طواف بیمار به سمت وی می رویم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با هیچ معیاری نمی توان کار پزشکی را قیاس کرد. گاهی که حرف از ویزیت و تعرفه می زنند من شرمسار می شوم. مگر می شود دقایقی را که برق قطع می شود و برخی زیر بار خنک لم داده اند اما پزشکان و پرستاران در این لباس های سخت اقیانوسی از عرق از بدن خود جاری می کنند را با آنها مقایسه کرد در حالی که عده ای پول پارو می کنند و اینها اندوه جارو می کنند؟. چطور چنین مواردی را می توان با پول سنجید؟.

وی تاکید کرد: امروز بزرگداشت پزشکان شریفی است که پس از سالهای دفاع مقدس که تنها خدمت می کردند، کسی خیلی از آنها را نمی دید  اما ده ها دستاورد عظیمی که مدیون این جامعه پزشکی در کنار سایر ارکان نظام سلامت هستیم را همه دیدند. در کووید ۱۹ مشخص شد پیش قراولان این جنگ سهمگین همین عزیزان هستند.

نمکی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: لحظه ای که همه فرار کردند این عزیزان ماندند و نشان دادند مردان روزهای سخت اداره کشور هستند. زانو می زنم و دست شما را می بوسم و افتخار می کنم که چنین یاران عزیزی در عرصه سلامت دارم.آن چه که نگذاشت یک بیمار پشت در بیمارستانی سرگردان شود و یا  پیرمرد و پیرزنی را از دستگاه قطع کنیم و جوانی جایگزین آن کنیم و حتی نگذاشت آن افغانستانی بدون کارت نیز از دستگاه جدا شود، همت و تلاش این جامعه پزشکی بود؛ جامعه ای اعم از پزشکمان و پرستاران و خدمتکار بخش و همه عزیزانی که در کنار یکدیگر تلاش کردند و این بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است.

وی ادامه داد: بدا به حال آنان که این سرمایه را قدر ندانند. امیدوارم حداقل این قدر شناسی را با رعایت پروتکل ها مشاهده کنیم. همکارانم هر چندعاشق  کار خود هستند اما امروز خسته هستند. فکر می کردیم تابستان آرام تری داریم و روزهای سخت، پاییز و هم زمانی کووید ۱۹ و آنفولانزا باشد اما نشد؛ باز نمی کنم که چرا نشد و آن را واگذار می کنم به آینده چرا که برخی صحبت ها گسست اجتماعی ایجاد می کند. بزرگترین پاداش این عزیزان رعایت دستورالعمل هاست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این ایام محرم امیدوارم مردم با همکاران من بیشتر همکاری کنند و نگذارند خیز جدیدی این عزیزان را گرفتار کند. بگذارید برای روزهای سخت احتمالی پاییز برای این عزیزان قدرت و توانی باقی مانده باشد. امیدوارم دست در دست هم روزی را شاهد باشیم که این بلای خانمان سوز کووید ۱۹ از مملکت ما حذف شود.

در ادامه این جلسه با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، شهردار تهران، رئیس سازمان نظام پزشکی وزیر بهداشت و جمعی از مسئولین وزارت بهداشت از خانواده شهدای مدافع سلامت تقدیر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید