رژیم لاغری سریع

کدخبر: ۲۷۷۶۷۸
روش های زیادی برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد و افراد زیادی به دلایل مختلف به سراغ رژیم لاغری سریع می روند. در این مقاله راهکارهایی ارائه می دهیم که با خوردن ساده ترین مواد غذایی و روش های کاربردی بدون گرسنگی به اندام دلخواه برسید.
رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

امروز تناسب اندام به یکی از معیارهای زیبایی و سلامت تبدیل شده است و افراد به دنبال روش های لاغری هستند. رژیم های غذایی متعددی برای کاهش وزن سریع وجود دارند که غالبا با عوارض شدیدی همراه هستند. در رژیم لاغری سریع کالری دریافتی از غذاها در مقایسه با نیاز بدن کمتر است.

این رژیم ها ادعا می کنند در زمان کوتاهی وزن کم کنید، همچنین رژیم های لاغری سریع با توجه به محدودیت های غذایی که در لیست های غذایی شان دارند، سبب بروز مشکلاتی مانند پرخوری عصبی، ریزش مو، ناراحتی معده و گوارش، شل شدن پوست و آب شدن عضلات می شوند. 

رژیم لاغری کرمانی1

رژیم لاغری سریع چگونه عمل می کند؟

رژیم های لاغری سریع که بیش از نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن هفتگی را وعده می دهند، مبنای علمی و هدفمندی ندارند و برای کاهش این میزان وزن باید با کنترل وعده های خوراکی و فعالیت های روزانه حداقل 3500 کالری سوزانده شود. ادعای رژیم های لاغری سریع پایه و اساس علمی ندارد.

جالب است بدانید در لاغری سریع تقریبا 25 درصد وزنی که از دست می دهید عضله و آب بدن خواهد بود نه چربی!! در این رژیم ها سوخت و ساز بدن کند می شود و احساس ضعف و گرسنگی و میل به غذا خوردن افزایش می یابد و روز به روز چاق تر خواهید شد.


بیشتر بخوانید: بهترین برنامه رژیم غذایی کدام است؟


اگر می خواهید پس از کاهش وزن، به وزن قبل از رژیم تان برنگردید، باید مواد غذایی سیر کننده را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید. 

رژیم لاغری کرمانی2

چنانچه به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستید، مطالب زیر را که پیرامون رژیم لاغری است، مطالعه فرمایید.

رازهای رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری دکتر کرمانی

بایدهای رژیم لاغری سریع

گرسنه ماندن های طولانی و کم غذا خوردن راهکاری برای لاغری نیست و به هیچ وجه در رژیم های اصولی چنین کاری توصیه نمی شود و مبنای علمی ندارد. بهتر است به خودتان گرسنگی طولانی ندهید و اگر قصد دارید عدد روی ترازو کم شود، روش هایی را آموزش می دهیم که با رعایت اصول ساده غذایی و بدون تحمل گرسنگی رژیم لاغری سریع را تجربه کنید. رژیم غذایی دکتر کرمانی پیشنهاد می کند  از ترفندهای زیر استفاده کنید تا به نتیجه ایده آل دست یابید. 

1. تمام گروه های غذایی را مصرف کنید: غذای متنوع را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود و احساس ضعف نداشته باشید.

 2. حبوبات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید: سبب تنظیم هورمون اشتها می شود و سرشار از پروتئین و فیبر است. 

3. خواب منظم داشته باشید: خواب بی کیفیت یکی از عوامل افزایش وزن است. خواب کمتر از 7 ساعت اشتها را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را بیشتر می کند.

 4. نیم ساعت قبل از وعده های غذایی آب بخورید: اگر هر روز این کار را تکرار کنید به مرور زمان با پرشدن معده غذای کمتری می خورید و سالانه 2700 کالری کمتر مصرف می کنید. 

5. به غذاهایتان ادویه اضافه کنید: اضافه کردن ادویه به غذا سوخت و ساز بدن را افزایش داده و نقش نمک نیز کمرنگ تر می کند. ماده کپایسین موجود در فلفل تند دارای اثرگرمازایی است و سبب می شود بعد از تمام وعده غذایی 90 کالری بیشتر بسوزانید. 

6. سرکه سیب بخورید: استفاده از سرکه سیب همزمان با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات احساس سیری را بالا برده و باعث می شود در طول روز 200 تا 275 کالری کمتر دریافت کنید.

رژیم لاغری کرمانی3

 7. مصرف پروتئین را افزایش دهید: خوردن پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. 

8. چربی ها را به طور کامل حذف نکنید: چربی سالم و غیر اشباع که در آجیل ها، دانه ها و ... پیدا می شود را در برنامه غذایی جای دهید. این کار علاوه بر سلامتی باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید. 

9. نوشیدنی های بدون قند بخورید: یک بطری چای غلیظ شیرین شده 180 کالری دارد که سه بطری آن 540 کالری می شود، پس بهتر است که نوشیدنی های بدون قند بخورید. 

10. از ماست و شیر غافل نشوید: مصرف ماست و شیر کم چرب فضای زیادی از معده را پر می کند و باعث احساس سیری می شود. کلسیم آنها نیز به سوختن چربی های بدن کمک می کند.

11. گریپ فروت بخورید: سطح کلسترول خون را کاهش و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. 

12. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید: میوه و سبزیجات دارای فیبر و آب زیادی هستند که گرسنگی را کنترل می کند و برای طولانی مدت احساس سیری خواهید داشت. 

رژیم لاغری کرمانی4

 13. روغن گردو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید: روغن گردو سرشار از امگا3 است که سبب کاهش پرخوری می شود و فیبر بالای آن برای طولانی مدت سیر نگه تان می دارد. زیرا فیبر با ورود در معده حجیم می شود و آب را به خود جذب نمی کند. 

14. سالمون بخورید: برای هضم ماهی سالمون بدن کالری زیادی می سوزاند. به متناسب شدن عضلات شکم نیز کمک می کند و فیبر بالای آن مانع از گرسنگی می شود. 

15. گوجه فرنگی بخورید: 90 درصد گوجه فرنگی را آب تشکیل می دهد. گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای طولانی مدت روی کنترل وزن اثر می گذارد و به عنوان میوه ای باارزش در رژیم غذایی توصیه می شود.

16. آهسته غذا بخورید: هنگام غذاخوردن عجله نکنید تا غذایتان تمام شود، چون 20 دقیقه زمان می برد تا مغز پیام سیری را دریافت کند.

رژیم لاغری کرمانی5

نبایدهای رژیم لاغری سریع

تناسب اندام از مواردی است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و غیر از داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نکاتی هستند که به شما کمک می کنند در مناسبت های مختلف مثل تعطیلات، مهمانی ها و ... سریع تر به اندام ایده آل خود برسید و نیازی به مصرف قرص ها و مکمل های لاغری نداشته باشید. در کنار خوردن مواد غذایی سیرکننده، ترک عادات غذایی نادرست نیز می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. این عادات نادرست عبارتند از: 

1. چیپس نخورید: یک بسته بزرگ چیپس حدود 1260 کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است. 

2. از خوردن انواع دسر پرهیز کنید: به جای خوردن دسرهایی مانند قهوه شیرین شده با خامه و دریافت 670 کالری، از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط 30 کالری ذخیره کنید. 

3. از مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه پرهیز کنید: شربت ها، آب میوه های شیرین  و خامه اضافی روی دسرها باعث جمع شدن 500 کالری در بدن می شوند که نخوردن آنها باعث می شود از ذخیره شدن کالری اضافی جلوگیری کنید.

رژیم لاغری کرمانی6

4. مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید: غذاهایی مانند همبرگر، هات داگ، الویه بسته بندی شده و ... سرشار از قند و چربی های ناسالم هستند و بلافاصله بعد از مصرف شان سریع احساس گرسنگی می کنید.

 5. نوشابه نخورید: مصرف این نوشیدنی هیچ خاصیتی برای بدن ندارد و یک لیوان نوشابه باعث ذخیره شدن 540 کالری در بدن می شود. به جای آن آب گازدار با مقداری لیمو یا پرتقال بخورید.

 6. نان سفید نخورید: وقتی کربوهیدرات سفید می خورید احساس سیری نخواهید داشت. بنابراین سبب افزایش وزن و بالارفتن ناگهانی قندخون می شود.

 7. وعده های غذایی تان را حذف نکنید: با حذف وعده های غذایی سوخت و ساز بدن 40 درصد کاهش پیدا می کند. 

8. هنگام تماشای تلویزیون چیزی نخورید: هنگام تماشای تلویزیون کنترلی روی غذاخوردن ندارید، پس بهتر است از خوردن میان وعده و یا غذا در حین تماشای تلویزیون خودداری کنید. 

9. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید: با افزایش فعالیت بدنی و کاهش مقدار غذاها کالری سوزی بدن را افزایش دهید حتی اگر بالا و پایین رفتن از پله ها باشد چون یک تکه پیتزا 36 دقیقه پیاده روی لازم دارد تا سوزانده شود.

رژیم لاغری کرمانی7

10. در مصرف نمک دقت کنید: روزانه دو سوم قاشق چای خوری نمک مصرف کنید. مصرف زیاد نمک باعث جمع شدن آب در بدن و حالت پف کردگی می شود و وزن را بالا می برد.

 11. مصرف برنج خود را کاهش دهید: برنج و پاستا نیمه پخته را به یک دوم فنجان کاهش دهید تا 100 کالری از وعده غذایی تان کم شود.

 12. مصرف شیرینی جات را کاهش یا قطع کنید: با این کار کمتر احساس گرسنگی می کنید و کالری دریافتی را کاهش می دهید، در نتیجه ظرف مدت یک یا دو هفته به طرز عجیبی وزن کاهش پیدا خواهد کرد.  

انتظارمان از رژیم لاغری سریع چه باشد؟

در حالت معمول با رژیم غذایی سالم هفته ای 1 کیلوگرم وزن کم می کنید، اگر تازه رژیم گرفته اید، در هفته اول غالبا 2.5 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت. در ابتدای رژیم همه چیز سریع پیش می رود ولی به مرور زمان کندتر می شود. هر چه اضافه وزن شما بالا باشد، سرعت کاهش وزن نیز بیشتر است. به مرور زمان با پیشرفت کاهش وزن علاوه بر لاغری شاهد تغییرات بهتری خواهید بود. فشار خونتان تا حدود زیادی بهبود پیدا می کند، قند خون کاهش می یابد و شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. علاوه بر شاخص های سلامتی، احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید