تعیین تکلیف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه سران قوا

کدخبر: ۲۸۹۵۴۸
اقتصادنیوز: نماینده شورای اقتصادی سران قوا گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه پنج شنبه ستاد اقتصادی سران قوا با توجه به دو سناریوی مطرح شده تعیین تکلیف می‌شود.
تعیین تکلیف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه سران قوا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امیر باقری امروز در ششمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: مطالب و مباحث مطرح شده درباره تغییرات سیاست‌های ارزی به دلیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، انتقال داده شده و بر این اساس دو سناریوی ارزی برای کشور تدوین شده است. 

نماینده شورای اقتصادی سران قوا اظهار داشت: بر این اساس دو سناریو برای جلسه پنجشنبه مطرح شده که در جلسه ستاد اقتصادی، دولت با کسب نظر رئیس‌جمهور یکی از این روش‌ها انتخاب می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سناریوی اول پیشنهاد شده ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی باقی بماند، گفت: اما در این روش بیان شده تا به تعداد محدودی از کالاها این ارز تعلق گیرد؛ به عبارتی به جز چهار قلم کالای حذف شده از لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ممکن است اقلام دیگری هم از لیست دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خارج شوند. 

باقری اظهار داشت: همچنین پیشنهاد شده تا حدود ۵۰ درصد از ارز پتروشیمی‌ها و صادرات در سامانه ارزی نیما عرضه شود. 

نماینده شورای اقتصادی سران قوا بیان داشت: در این روش قرار است نرخ ارز نیمایی به صورت آرام به نرخ ارز واردات در برابر صادرات حرکت کند. 

وی در ادامه درباره روش دوم اظهار داشت: در این روش ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف می‌شود و در این سناریو یک بازار ارزی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه روش اول به خواسته رئیس‌جمهور کشورمان نزدیک‌تر است، گفت: بنابراین احتمال اجرای آن هم بیشتر است. 

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به دو سناریوی مطرح شده، تعیین تکلیف ارز دولتی (۴ هزار و۲۰۰ تومانی) در جلسه پنج‌شنبه ستاد اقتصادی سران قوا مطرح می‌شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید