اگر کمبود حافظه آیفون شما را کلافه کرده است بخوانید

کدخبر: ۱۷۳۸۶۹
یکی از معضلاتی که کاربران آیفون همیشه با آن روبرو هستند کمبود فضا است. این مشکل مخصوصا زمانی شما را دچار سردرگمی‌می‌کند که در لحظه ای که نیاز به ثبت تصاویر و یا ویدیوی جدید دارید با اروری مبنی بر عدم وجود فضای کافی مواجه می‌شوید.
اگر کمبود حافظه آیفون شما را کلافه کرده است بخوانید

به گزارش نت نوشت، متاسفانه در آیفون امکان افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد، ای کاش این امکان بود و کاربر می‌توانست به آسانی مثل باقی تلفن‌های هوشمند با نصب کارت‌های حافظه این مشکل را حل کند. این 9 روش می توانند برای مدتی شما را از خالی کردن هر روزه حافظه خلاص کنند.

۱: تهیه آرشیو از تصاویر و ویدیوها در آیفون و آیپد

از مهمترین مواردی که حجم بالایی از فضای ذخیره سازی را اشغال کرده و همواره ایجاد مشکل می‌کنند تصاویر و ویدیو‌هایی هستند که با دوربین آیفون ثبت کرده اید.ارور “Not Enough Available Storage” از منفور ترین آلرت‌هایی است که کاربران آیفون را نا امید میکند. پیشنهاد می‌کنیم حتما به صورت هفتگی و یا حداکثر ماهیانه با اتصال دستگاه به کامپیوتر از تمامی‌تصاویرتان بک آپ تهیه کرده و سپس تصاویر و ویدیو را از گوشی کاملا حذف کنید. این حرکت بدون شک عمده مشکلات شما را حل خواهد کرد!

۲: حذف یا یا نصب دوباره اپ‌ها در آیفون و آیپد

هر برنامه ای که روی آیفون یا آیپد نصب می‌کنید بدون شک حجمی‌را به خودش و فایل‌هایش اختصاص می‌دهد. شما ناخواسته با نصب هر برنامه قطعه ای از حافظه را برای همیشه در اختیاز یک اپ قرار می‌دهید پس دقت کنید هر اپ بدون کاربردی که حداقل در یک ماه گذشته کاری با آن نداشته اید را کاملا حذف کنید.

برای این کار به Settings > General > Usage > Manage Storage رفته و لیست بلند بالای اپ‌های نصب شده روی دستگاهتان را ببینید. خوشبختانه در مقابل هر اپ در این لیست میزان فضایی که به خودش اختصاص داده قابل مشاهده است. نکته مهم اینکه برنامه‌هایی که استفاده زیادی دارند معمولا فضای زیادی را بابت کش به خودشان اختصاص می‌دهند، این فضا را به این راحتی‌ها نمی‌توانید بازیابی کنید و تنها راه حل حذف برنامه و نصب دوباره است! راجع به تلگرام این ترفند بسیار کاربردی است و البته نگران اطلاعات و فایلهایتان در اپ تلگرام نباشید هر وقت به آنها نیاز داشته باشید توسط کلود در دسترس هستند!

نکته: مراقب باشید اپ‌هایی که اطلاعاتی در آنها دارید را حذف نکنید، بازگرداندن اطلاعات در اپ‌های حذف شده کار غیر ممکنی نیست اما شک نکنید که آنقدر سخت است که بدون شک بیخیالش خواهید شد! پس حتما اطلاعاتتان را در برنامه‌های مختلف ذخیره کنید و سپس برنامه را حذف کنید.

۳: حذف فایل‌های صوتی دانلود شده در آیفون و آیپد

موزیک‌هایی که توسط آیتیونز دانلود می‌شوند و یا خود شما بر روی دستگاه کپی میکنید می‌توانند حجم بسیار بالایی را ناخواسته به خودشان اختصاص دهند، یکی از آسان ترین روش‌های افزایش فضا پاک کردن فایل‌های صوتی و موزیک‌هاست.

برای این کار اپ Music را باز کرده و روی موزیک مورد نظر رفته و عنوان موزیک را به سمت راست بکشید، روی گزینه قرمز رنگ ظاهر شده که Delete نام دارد تپ کنید.

برای حذف تمامی‌فایل‌های صوتی به Settings > General > Storage & iCloud Usages > Manage Storage > Music > رفته و روی دکمه Edit سمت بالا راست تپ کنید، گزینه All Songs را یافته و پس از تایید تمامی‌فایل‌های صوتی را حذف کنید!

۴: حذف پادکست‌ها و سایر فایل‌های صوتی در آیفون و آیپد

اگر اهل شنیدن پادکست‌ها باشید مسلما بیش از یکبار گوش داده هر یک را نمی‌پسندید، جالب است بدانید که هر ۳۰ دقیقه پادکست حداقل حجم ۲۵ مگابایت را به خودش اختصاص می‌دهد.

با باز کردن اپ پادکست و رجوع به قسمت My Podcast خواهید توانست تمامی‌فایل‌های دانلود شده را حذف کنید.

۵: غیر فعال کردن PHOTO STREAM برای افزایش فضا در آیفون و آیپد

امکان فتو استریم به شما توانایی سینک کردن ۱۰۰۰ تصاویر آخر را در تمامی‌دستگاه‌های اپلی می‌دهد و بدون اینکه بدانید همیشه فضای ۱ گیگابایتی از دستگاه شما را به خودش اختصاص می‌دهد تا در حین اتصال به Wifi اطلاعات و تصاویر شما را بین سایر آیفون‌ها و یا آیپد‌هایتان یکپارچه کند.

برای در اختیار گرفتن این فضای ۱ گیگاباتی پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را حذف کنید. برای این منظور به Settings > Photos & Camera رفته و گزینه My Photo Stream را غیر فعال کنید.

۶: کوکی‌ها و دیتا‌های SAFARI را حذف کنید

اگر از مرورگر پیشفرض آیفون یا آیپد برای مرور اینترنت استفاده می‌کنید شک نکین د که حجم بسیاری از اطلاعات صفحات وب در کش این اپ ذخیره خواهد شد. برای دستیابی به حجم فضای مورد نظر به Settings > Safari رفته و روی Clear History and Website Data > Clear History and Data تپ کنید تا اطلاعات اضافی و کش شده را به آسانی حذف کنید.

۷: بک آپ تصاویر در DROPBOX یا GOOGLE +

معمولا حجم فضای iCloud یا iTunes برای کاربرانی که به عکاسی علاقه مند هستند بسیار کم است و همانطور که در بالا گفتیم تصاویر فضای بسیار زیادی از گوشی را به خودش می‌دهد، برای حل این مشکل می‌توانید از حجم نامحدود کلود‌هایی نظیر Dropbox یا Google + استفاده کنید . توجه داشته باشید که با نصب هر یک از این دو اپ‌ها خواهید توانست به این فضا برای ذخیره سازی تصاویر دسترسی داشت باشید.

8: حذف پیام‌ها IMESSAGES را در آیفون و آیپد

اگر از iMessages برای پیام رسانی استفاده می‌کنید باید بدانید که این اپ محبوب برای هر نوع فایلی که با آن انتقال می‌دهید حجم و فضای داخلی دستگاه شما را اشغال می‌کند.  برای حذف فایل‌هایی که تاکنون توسط این اپ ارسال کرده و یا دریافت کرده اید به Messages App > Delete iMessages رفته و روی گزینه Delete تپ کنید.

۹: تنها تصاویر HDR را روی دستگاهتان ذخیره کنید

اگر در تنظیمات دوربین عکاسی مد HDR را فعال کرده اید باید بدانید که به صورت پیش فرض با ذخیره هر تصاویر دو نسخه از آن ذخیره می‌شود، یکی نسخه اصلی و دیگری نسخه HDR. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل به  Settings > Photos & Cameras رفته و گزینه “Keep Normal Photo” را غیر فعال کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید