صفر تا صد انتخاب رشته کنکور هنر 1401

کدخبر: ۵۱۳۱۷۸
یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری، هنر است.
صفر تا صد انتخاب رشته کنکور هنر 1401

بسیاری از افراد در کنار کنکور گروه آزمایشی خود، در این گروه آزمایشی نیز شرکت می کنند. این رشته یک رشته شناور بوده و امکان شرکت در آن برای همه داوطلبان وجود دارد. پذیرش در کنکور هنر چندان ساده نیست و در برخ از رشته ها، داوطلب علاوه بر کسب نمره قبولی باید در برخی آزمون های عملی نیز شرکت کند. با این حال روند کنکور و انتخاب رشته در این گروه آزمایشی نیز مانند سایر گروه های آزمایشی دارای مراحلی است که داوطلب باید با تمامی مرحل آشنا باشد تا بتواند به درستی انتخاب رشته کند.

انتخاب رشته هنر و اهمیت دریافت مشاوره

کنکور هنر نیز مانند کنکور زبان، جزو گروه های شناور در کنکور سراسری بوده و هر داوطلب می تواند در کنار گروه آزمایشی ریاضی، تجربی یا انسانی، این گروه آزمایشی را نیز انتخاب کند. این گروه آزمایشی تنوع رشته کمتری نسبت به سایر گروه های آزمایشی داشته و در بیشتر رشته ها، کنکور هنر دو مرحله ای است.

داوطلبان این رشته ها باید علاوه بر آزمون تستی در یک آزمون عملی و مصاحبه نیز شرکت کنند؛ بنابراین برای داوطلبانی که از رشته های نظری در این کنکور شرکت می کنند، شاید استرس بیشتری وجود داشته باشد؛ زیرا ممکن است توانایی های کمتری را در خود احساس کنند.

بنابراین این افراد باید قبل از انتخاب رشته هنر از مشاور کمک بگیرند؛ البته دریافت مشاوره برای تمامی داوطلبان کنکور ضروری است؛ زیرا انتخاب رشته کنکور بسیار سرنوشت ساز است و زندگی آینده فرد را تغییر می دهد. از طرفی انتخاب رشته هنر با انتخاب رشته سایر گروه های آزمایشی تفاوت های کوچکی دارد.

زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور هنر 1401

داوطلبان کنکور هنر، بعد از اعلام نتیجه اولیه کنکور و مشاهده کارنامه خود، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، باید مانند سایر داوطلبان در بازه زمانی مرداد ماه، اقدام به انتخاب رشته کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور 1401، از 17 مرداد تا 22 مرداد خواهد بود و داوطلبان در این بازه زمانی باید یک انتخاب صحیح و مناسب داشته باشند. نحوه انتخاب رشته کنکور هنر 1401 به صورت زیر است.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org

  • دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته

  • تجزیه و تحلیل کارنامه

  • استخراج رشته محل های انتخابی

  • اولویت بندی در رشته محل ها

  • درج کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته

تجزیه و تحلیل کارنامه

کارنامه اولیه که از طریق سایت سازمان سنجش کشور برای هر داوطلب کنکور سراسری صادر می شود، نشان دهنده این است که داوطلب چه رتبه ای کسب کرده و آیا مجاز به انتخاب رشته است یا خیر؛ همچنین مشخص خواهد کرد که داوطلب از رشته های کدام دوره مجاز به انتخاب است. (دوره روزانه، نوبت دوم، پیام نور و....)

در صورتی که داوطلب مجاز به انتخاب رشته باشد، باید رتبه خود را در سهمیه و زیر گروه بررسی کند و با توجه به دوره ای که در آن مجاز به انتخاب رشته است، انتخاب رشته خود را انجام دهد.

در حالت کلی گروه آزمایشی هنر دارای 5 زیر گروه است که ضرایب دروس در هر زیر گروه با زیر گروه دیگر فرق می کند. در هر زیر گروه نیز رشته های متعددی وجود دارند که از نظر ضرایب دروس با یکدیگر همسان هستند.

ضرایب دروس در زیر گروه های رشته هنر

رشته های هر زیر گروه نیز به صورت زیر است.

 رشته های زیر گروه هنر

نحوه انتخاب رشته هنر 1401

داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، در صورتی که در کنکور دیاضی، تجربی یا انسانی نیز شرکت کرده باشند، یک کارنامه کلی دریافت می کنند و در مجموع از بین رشته های گروه آزمایشی مورد نظر و گروه آزمایشی هنر حق انتخاب 150 رشته محل را دارند.

این افراد باید رشته محل های انتخاب خود از بین 2 گروه آزمایشی را اولویت بندی کرده و در فرم مربوط درج کنند.

مواردی که داوطلب در اولویت بندی انتخاب رشته کنکور هنر باید به آنها توجه داشته باشد، عبارتند از:

  • علاقه

  • توانایی

  • بازار کار رشته انتخابی

  • خدمات رفاهی دانشگاه

  • شهریه دانشگاه

  • مسافت دانشگاه

  • بومی گزینی دانشگاه مورد نظر

  • آخرین رتبه قبولی در رشته محل مورد نظر

  • آزمون عملی در برخی از رشته ها که نمرات آزمون عملی و علمی در این رشته ها با هم جمع خواهد شد.

داوطلبان کنکور هنر برای اینکه بیشتر با رشته های متمرکز (رشته هایی که علاوه بر آزمون علمی، آزمون عملی نیز دارند) آشنا شوند، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنند تا بتوانند با شرایط پذیرش بیشتر آشنا شوند.

منبع

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید