روزهای سیاه بازار ارزهای دیجیتال

اتریوم از بیت کوین سبقت گرفت /پرواز آلت کوین ها

کدخبر: ۴۷۱۰۵۱
اقتصادنیوز: بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن چند رالی نزولی، حالا به کمتر از 36000 دلار رسیده و ارزش بازار آن هم کمتر از 700 میلیارد دلار است.
اتریوم از بیت کوین سبقت گرفت /پرواز آلت کوین ها

به گزارش اقتصادنیوز، روزهای سیاه بازار ارزهای دیجیتال هنوز تمام نشده و بیت کوین به عنوان ویترین این بازار، فاصله زیادی با افت 50 درصدی نسبت به قله تاریخی اش ندارد. بیت کوین که 19 آبان امسال قیمت 68664 دلار را ثبت کرده بود، حالا با قیمت حدود 35900 دلار و با رشد حدود یک درصدی نسبت به روز گذشته معامله می شود و افت بیش از 47 درصدی را نسبت به قله تاریخی نشان می دهد.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار این ارز هم به حدود 680 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در اوج قیمتی، ارزش بازار بیت کوین به 1274 میلیارد دلار هم رسیده بود.

سبقت اتریوم از بیت کوین در کاهش قیمت!

اتریوم هم اخیرا افت زیادی داشته است. این ارز هم اکنون حوالی قیمت 2500 دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته رشد حدود 3 درصدی داشت. اما بازدهی هفتگی آن منفی 23 درصد است که نشان دهنده افت چشمگیر آن طی مدت اخیر است.

اتریوم هم امروز همچون بیت کوین پرحجم معامله شده است. ارزش معاملات ارز دوم بازار طی شبانه روز گذشته بیش از 22 میلیارد دلار بوده است. 

در موج نزولی اخیر بازار، اتریوم با شدت بیشتری نسبت به بیت کوین کاهش پیدا کرد. ارزش بازار اتریوم هم اکنون حدود 301 میلیارد دلار است که کمتر از 50 درصد ارزش بازار 680 میلیارد دلاری بیت کوین محسوب می شود. این در حالی است که ارزش بازار اتریوم همین یکی دو هفته قبل به 50 درصد ارزش بازار بیت کوین رسیده بود.

پرواز آلت کوین ها پس از یک سقوط سنگین

امروز با به تعادل رسیدن معاملات بیت کوین، آلت کوین ها نفس کشیدند و برخی از آن ها رشدهای قابل توجهی داشتند. طی چند روز اخیر که بیت کوین کاهش چشمگیری داشت، آلت کوین ها هم با افت زیادی مواجه شدند اما امروز تعدادی از آن ها رشدهای بیش از 10 درصدی را ثبت کردند.

در اکوایران ببینید؛

در میان 50 ارز برتر بازار، شیبا اینو رشد 19 درصدی را ثبت کرده، هارمونی 15 درصد افزایش قیمت داشته، فانتوم رشد 14 درصدی را نمایش می دهد و ترا هم با رشد 13 درصدی، جایگاه چهارم را دارد. این ها مثبت ترین ارزهای امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار هستند. جالب اینجاست که در این فهرست، هیچ کدام از ارزها منفی نیستند.

در دنیای وسیع رمز ارزها که حالا تعداد نمادهای قابل معامله آن به بیش از 17000 عدد رسیده، بیشترین رشد مربوط به Chicken Zilla است که بیش از 12000 درصد رشد کرده. PumpETH هم بیش از 11000 درصد رشد کرده است.

اما در طرف دیگر ماجرا، Staked Olympus و Instadapp دیده می شوند که قیمت آن ها 100 درصد افت کرده و به صفر رسیده است.

ارزش بازار به 1.66 تریلیون دلار رسید

ارز بازار ارزهای دیجیتال امروز نسبت به روز گذشته بیش از 3.5 درصد رشد کرده اما نسبت به یک هفته گذشته، کاهش چشمگیری داشته است. ارزش بازار تا همین یکی دو هفته قبل بیش از 2 تریلیون دلار بود اما اکنون به 1.66 تریلیون دلار رسیده است. 

اما نکته قابل توجه در معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال، ارزش معاملات است که عدد 109 میلیارد دلار را ثبت کرده. این عدد نسبت به روز گذشته کاهش 25 درصدی را نشان می دهد. از این عدد، 87 میلیارد دلار، معادل 79 درصد ارزش کل معاملات مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید