خدمات ضدکرونایی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری؛

جنگِ‌ دیجیتالی با کرونا

کدخبر: ۳۸۵۷۵۰
روش و سبک زندگی در دوران پاندمی کرونا تغییرات زیادی پیدا کرد و شرکت های نوظهوری وارد عرصه شدند که به ما کمک کنند تا راحت تر بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم.
جنگِ‌ دیجیتالی با کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، شیوع ویروس کرونا در یک سالی که گذشت، سبک و نحوه زندگی انسان ها را تغییر داد. دورکاری یکی از اتفاق هایی بود که در حال حاضر تبدیل به امری عادی شده است، کسب و کارها به سمت ارائه خدمات به صورت مجازی رفتند و جلسات نیز آنلاین برگزار شد، مثلا کنفرانس فناوری مصرف کننده مجبور شد در میان همین همه گیری کرونا برگزار شود. همانطور که شاهد هستیم، تکنولوژی نقش مهمی را دراین تغییر رویه زندگی ما ایفا کرده است.

شرکت های فناوری به جنگ کرونا می روند

بر اساس گزارش سی نت، ویروس کرونا زندگی را طی یک سال گذشته در سراسر جهان نابود کرده و باعث تغییر در نحوه و سبک زندگی، کار و حتی غذا خوردن شده است. در نمایشگاه CES ، شرکت های فناوری در حال بحث در مورد روش های مختلف برای مقابله با COVID-19 از طریق ماسک ، ضد عفونی کننده ها ، دستگاه های تصفیه هوا و فناوری لمسی هستند.

این شرکت ها درک می کنند که هیچ یک از فناوری ها نمی توانند در مبارزه با ویروس پیروز شوند ، به همین دلیل بسیاری از آنها به عنوان بخشی از وضعیت جدید طبیعی که زندگی به آن تبدیل می شود ، قرار می گیرند.

تغییر رویه شرکت ها

بسیاری از شرکت های فناوری ، این لحظه را فرصتی برای اثبات ارزش خود می دانند ، علی رغم سالها حفظ حریم خصوصی و رسوایی های سیاسی که به اعتبار آنها لطمه وارد کرده و اعتماد مشتریان را از بین برده است.

صنعت فناوری که به طور تقریبی از هر صنعت دیگری در طول تاریخ به قدرت و پول نقد مجهز است ، می گوید که برای کمک به این امر فراخوان می دهد.

تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل در ماه نوامبر در یکی از سخنرانی های پخش مستقیم این شرکت گفت: ماموریت ما ایجاد محصولاتی است که در زندگی مردم نقش مهمی دارند. برای سال 2021 ، او اعلام کرد که اپل کارهای بیشتری انجام خواهد داد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که محصولات جدید نشان داده شده در CES اغلب هنوز در مرحله توسعه هستند. به ویژه محصولات بهداشتی ممکن است مطالعات مستقلی برای تأیید ادعاهای خود نداشته باشند.

هنوز هم ، این محصولات جدید نگاهی به آنچه در آینده رخ می دهد و آنچه ممکن است کمک کند زندگی در این بحران کمی آسان تر می شود ، ارائه می دهند.

tim-cook_thumb

ماسک فون محافظ شما در مقابل کرونا

ربات هایی وجود دارند که با اشعه ماورا بنفش برای ضد عفونی مناطق با لمس زیاد و پر رفت و آمد در دفتر کار شرکت ها ، فروشگاه های خرده فروشی یا رستوران ها فعالیت می کنند. سنسورهایی وجود دارند که به بدن شما می چسبند تا علائم آلودگی را با دقت نزدیک به سطح بیمارستان تشخیص دهند. و یک ماسک وجود دارد که دارای میکروفون داخلی است بنابراین شما همچنان می توانید تماس بگیرید و وقتی ماسک خود را روشن نگه دارید ، به راحتی شنیده شوید. نام آن ، MaskFone است. «ماسک فون» یک وسیله ضروری روزانه است که از شما و هر کسی که با آن هم مسیر می شوید، در برابر باکتری های مضر ، ویروس ها و آلودگی محافظت می کند.

این محصولات جدید ضد ویروس کرونا ، آخرین روش تبدیل شدن فناوری به بخشی کلیدی از زندگی مدرن است. طی سال گذشته ، کشورهای جهان محدودیت های بهداشتی را ایجاد کرده اند ، کارگران را به سمت دورکاری سوق داده و از خانواده های مختلف در خواست کرده اند که از هم جدا باشند. همانطور که بسیاری از افراد از این دستورالعمل ها پیروی می‌کنند، برای برقراری ارتباط به کنفرانس ویدیویی، شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی روی آورده اند.

آنها از تلفن های مجهز به نرم افزارهای اپل و گوگل برای هشدار دادن به یکدیگر در هنگام مواجهه با ویروس استفاده کرده اند. و دولت ها وب سایتی ایجاد کرده اند که به افراد کمک می کند از بیماری ممانعت کنند و زمان بیماری را شناسایی کنند.

این ماسک تنفس شما را ردیابی می کند

در حالی که MaskFone عملیاتی را برای افراد شاغل ارائه می دهد ، فناوری های دیگر نیز درباره ماسک وجود دارند. یکی از این ماسک ها AirPop اکتیو + است ، یک ماسک هوشمند همراه با حسگری که تنفس شما را ردیابی می کند و آن را با داده های محلی کیفیت هوا مخلوط می کند تا مشخص کند چه زمانی باید فیلتر خود را تعویض کنید. ایرپوپ ، شرکت پشت این ماسک ، گفته  که ماسک های آن در این ماه با قیمت 150 دلار ارائه می شود.

آمازفیت ، ماسک ضدعفونی کننده شفاف ساخت که ادعا می کند فیلترهای خود را با استفاده از نورهای ماورا UV بنفش ظرف 10 دقیقه تمیز می کند.

استارت آپ

دستگاهی که احتمال انتقال کرونا را تشخیص می دهد

روش دیگری که شرکت های فناوری فکر می کنند می توانند در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند ، فیلتر هوا است. به عنوان مثال Luft Duo یک دستگاه تصفیه هوا است که ادعا می کند هوای اطراف شما را تمیز می کند. این کار را با ترکیبی از فیلترهای یکبار مصرف HEPA و نور UV انجام می دهد. تقریباً به اندازه یک حباب بر روی داشبورد ماشین شما است.

CleanAirZone (تمیزکننده هوا) ، برای فیلتر هوا ساخته شده است که به جای فیلترهای سنتی از "بیوتیک های طبیعی و آنزیم های حاصل از طبیعت" استفاده می کند. اینکه آیا در واقع کار معناداری انجام می شود یا خیر ، هنوز مشخص نیست.

در همین حال ، Airthings یک سنسور به نام ویو پلاس ساخته است که سطح دی اکسید کربن ، رطوبت و دما را ردیابی می کند ، که می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهد احتمال انتقال ویروس چقدر است. Wave Plus برای دفاتر ساخته شده در حالی که Wave Mini کوچکتر برای استفاده در خانه است.

البته همه این فن آوری ها به تنهایی برای دفاع از این ویروس کافی نیستند. آژانس حفاظت از محیط زیست می گوید آنها نمی توانند به تنهایی از شما در برابر COVID-19 محافظت کنند. 

استارت آپ

یخچالی که کرونا به آن راه ندارد

 یخچال و فریزرهایی نیز وجود دارند که از نور ماوراء بنفش برای ضد عفونی کردن آب استفاده می کنند.

این ایده یخچال های اینستاویو ال جی است ، که - همانطور که از نام آنها پیداست - دارای یک پنجره شیشه ای نیمه شفاف بر روی درب است که با دو بار ضربه زدن روی شیشه روشن می شود. و مدل های جدیدی که در جریان CES معرفی شدند ، دارای چندین نسخه برای COVID-19 هستند.

جدا از ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش ، اکنون یخچال دارای میکروفون و اسپیکر نیز هست ، بنابراین می توانید بگویید "در یخچال را باز کنید" و این کار را انجام می دهد. ال جی درمورد قیمت آنها چیزی نگفته است ، اما یخچال های برتر قبلی ال جی تا 4000 دلار خرج برداشته اند.

Hong-Kong-Airport-COVID-19-robotics

وقتی با موج دست آب به جریان می افتد

فناوری های دوران شیوع کرونا، به صورت ، تلفن ، غذا و هوای ما رسیده است – اما حالا در حمام های ما نیز ظاهر شده است.

کوهلر توالت فرنگی ساخته که به طور مثال با موج یک دست آب به جریان می افتد. شما می توانید از ماه مارس با حداکثر 1000 دلار به این فناوری دسترسی داشته باشید.

این شرکت همچنین دارای یک سرویس بهداشتی 3،100 دلاری با چند ویژگی اضافی از جمله باز و بسته شدن خودکار ، کنترل از راه دور و شلنگ آب الکتریکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید