بازگشت بویینگ ۷۴۷ باری ایران ایر به پرواز

کدخبر: ۳۶۲۷۳۷
​اقتصادنیوز :‌ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شد یک فروند بوئینگ ۷۴۷ باری متعلق به ناوگان خود را که تعمیرات اساسی (اورهال) آن توسط متخصصان داخلی هما دو ماه به طول انجامید به خط پرواز بازگرداند.
بازگشت بویینگ ۷۴۷ باری ایران ایر  به پرواز

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، این هواپیمای باری از صبح فردا سه شنبه اول مهرماه پرواز خود را آغاز خواهد کرد و در اولین پرواز خود به دبی سفر می‌کند.

این هواپیما به دست متخصصان داخلی طبق استانداردهای جهانی اورهال شد و عمده‌ترین قطعات آن در کارگاه ‌های تخصصی هما چک و بازبینی شد و طبق استانداردهای کارخانه سازنده پس از بازبینی به هواپیما برگشت.

همه قطعات هواپیما طبق چارت کارخانه سازنده تعمیر اساسی شده و تست‌های اولیه، ثانویه و نهایی روی آن انجام شده است.

بوئینگ ۷۴۷ آمریکایی ۵۰ سال سن دارد که از سال ۲۰۰۸ میلادی وارد هما شد و یک هواپیمای پهن پیکر محسوب می‌شود که از این هواپیما در زلزله، اقدامات بشردوستانه و کمک به هر نیاز کشور، استفاده می‌شود.

این هواپیما که دو ماه بود در دست تعمیر بوده در زلزله کرمانشاه کمک بسیاری کرد و در بحران گوشت  گوسفند و لاشه به کشور می‌آورد.

این هواپیما برای یک دوره ۶ ساله و یا یک سایکل پروازی خاص آماده شده است.

 حداکثر وزن بار این هواپیما (۷۴۷ باری) برای مسیرهای کوتاه ۱۱۰ تن است که با وزن حداکثر ۳۸۰ تن امکان تیک آف دارد. پیش از این، این هواپیما در خدمات هلال احمر، سیل شمال، زلزله کرمانشاه و سیل چابهار استفاده شد، ضمن آنکه امکان حمل احشام زنده را نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید