نگاهی به اولین صبح پاییزی بورس؛

فروشندگان دست به ماشه؛ بورس را منفی کردند

کدخبر: ۳۶۲۸۵۳
افت شاخص کل به زیر کف حمایتی ۱.۶ میلیون واحدی در روز گذشته، منجر به فعال شدن خریداران حقوقی در بازار امروز شده است.این مهم سبب شد روند نزولی بازار کند تر شود و در نخستین ساعت معاملات امروز ۲۵ هزار واحد ریزش را به ثبت برساند.
فروشندگان دست به ماشه؛ بورس را منفی کردند

به گزارش اقتصادنیوز، پس از دو روز که بازار در صف‌های فروش قفل شده بود و نقدشوندگی سهام به شدت پایین بود، ابتدای صبح سه‌شنبه یکم مهر ماه شاهد سفارش‌های سنگین حقوقی‌ها برای جمع کردن بازار بودیم.

نتیجه این تلاش‌ها هم خروج مقطعی نمادهای بزرگ و به اصطلاح لیدرهای بازار از صف فروش بود. به نظر می‌رسد افت شاخص کل به زیر کف حمایتی ۱.۶ میلیون واحدی در روز گذشته، منجر به فعال شدن خریداران حقوقی در بازار امروز شده است.

این مهم سبب شد روند  نزولی بازار کندتر شود  و در نخستین ساعت معاملات امروز ۲۵ هزار واحد ریزش را به ثبت برساند.  این در حالی است که روز  گذشته در یک ساعت ابتدایی معاملات ۴۷هزار واحد افت  داشت. در ادامه معامله‌گران حقیقی که طی روزهای اخیر میل بالایی به خروج از بازار پیدا کرده و به اصطلاح دست به ماشه‌اند در سمت فروش بازار فعال شدند و به همین دلیل شاهد تشکیل مجدد صف‌های فروش بودیم. به این ترتیب تلاش حقوقی‌ها تا اینجای کار بی‌نتیجه بوده و شاهد سنگین‌تر شدن صف‌های فروش هستیم. باید دید در ادامه بازار حقوقی‌ها می‌توانند صف‌ها را جمع کنند یا امروز هم بازار قفل در صف فروش خواهد ماند.

شاخص کل بورس: 1,570,029.19 (25130.09-)

شاخص کل هم‌وزن: 414,733.06  (2801.52-)

شاخص کل فرابورس: 17,634.52 (38)

17

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید