بازار سکه آرام و قرار می گیرد؟ پیش بینی قیمت سکه در آخر هفته

کدخبر: ۳۶۴۶۲۲
اقتصاد نیوز: قیمت سکه کماکان در مدار صعود قرار دارد و رکورد شکنی های جدیدی را ثبت می کند اما این رکورد شکنی ها از پشتوانه قوی برخودار نیست.
بازار سکه آرام و قرار می گیرد؟ پیش بینی قیمت سکه در آخر هفته

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت سکه در حالی روند افزایشی به خود گرفته که هیچ کدام از عوامل تعیین ارزش ذاتی آن همگرا با قیمت آن رشد نکرده اند.

پرواز سکه بدون سوخت

هواپیمایی که با سوخت کم افزایش ارتفاع می‌دهد یک سرنوشت بیشتر ندارد؛ سقوط

حال روز بازار سکه در هفته اخیر شبیه هواپیمایی است که بدون موتور در حال پرواز است و خلبان بی‌توجه به این اتفاق تلاش دارد افزایش ارتفاع نیز بدهد. در این حالت یا باید در آسمان به هواپیما سوخت رسانی شود یا هواپیما فرود آید این فرود اگر انتخابی نباشد در شکل سقوط اجباری خواهد بود.

در تعیین ارزش ذاتی قیمت سکه طلا جهانی و نرخ دلار در بازار داخلی نقش کلیدی دارند. باوجودآنکه طلا جهانی در تغییر کانال ناکام بوده و دلار نیز پشت مرز 30 معطل است اما سکه بر اساس دلار 32 هزار تومان معامله می‌شود.

این اتفاق یک معنا بیشتر ندارد یا باید قیمت‌های تشکیل‌دهنده ارزش ذاتی سکه بالا رود یا قیمت سکه پایین بیاید.

پیش‌بینی بازار سکه پنج‌شنبه 10 مهر

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند: سکه در کانال ۱۴ میلیونی در ابتدای امروز حداقل کمی پیشروی کند؛ ولی پس‌ازاین صعود، روند بعدی سکه بستگی به حرکت اونس طلا و  دلار در بازار داخلی به‌طور خواهد داشت.

زیرا قیمت سکه تا حدی می‌تواند بر بال‌های هیجان و ورود تقاضای شتاب‌زده به‌سوی قیمت‌های بالاتر قدم بردارد.

حباب قیمت سکه در بازار

 حباب سکه در روز خریدهای هیجانی به بالای ۸۰۰ هزار تومان رفت و اگر امروز دلار و اونس طلا رشد خاصی را تجربه نکنند، کم‌کم از هیجان افزایشی کاسته خواهد شد.

حباب سکه در روزهای اخیر افزایشی بوده و به‌مرور بالا رفته است. حباب شکل‌گرفته در بازار سه‌شنبه در محدوده 500 تومان بود اما در روز چهارشنبه این حباب بزرگ‌تر شده است و این بزرگ شدن ریسک ترکیدن آن را بالا می‌برد.

نیاز سکه به قیمت دلار

سکه برای فرار از ریزش به قیمت دلار نیاز دارد در غیر این صورت روزهای زیادی نمی‌تواند نوسان رو به بالا داشته باشد.

 افزایش دلار و مخصوصاً ورود به کانال ۳۰ هزار تومان می‌تواند تب‌وتاب بازیگران سکه را بالا نگه دارد. اگر دلار به بالای مرز یادشده برود، احتمالاً سکه‌ای‌ها در کوتاه‌مدت سعی می‌کنند با سقف بعدی دلار که عدد ۳۲ هزار تومان است خود را هماهنگ کنند.

درصورتی‌که دلار رشد خاصی را تجربه نکند، برخی از سکه بازان در کانال ۱۴ میلیونی از خریدهای پیشین خود سودگیری خواهند کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید