چرا معاملات «صندوق پالایشی یکم» در بورس آغاز نمی‌شود؟

کدخبر: ۳۶۹۲۲۸
مدیر صندوق پالایشی یکم گفت: با توجه به افزایش سرمایه«شتران» و «شپنا» در بورس هنوز افزایش سرمایه آنها در پرتفوی صندوق اعمال نشده، به همین دلیل اکنون نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد، زیرا این موضوع منجر به ضایع شدن حق مردم خواهد شد.
چرا معاملات «صندوق پالایشی یکم» در بورس آغاز نمی‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، داوود رزاقی، مدیر صندوق پالایشی یکم اظهار کرد: با توجه به افزایش سرمایه پالایش نفت تهران «شتران» و پالایش نفت اصفهان «شپنا» در بورس هنوز افزایش سرمایه آنها در پرتفوی صندوق اعمال نشده، به همین دلیل اکنون نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد، زیرا این موضوع منجر به ضایع شدن حق مردم و ضرر و زیان آنها خواهد شد.

او در ادامه افزود: ابتدا اعلام شده بود که حداقل یک ماه پس از پذیره نویسی این صندوق ها نماد آنها در بورس بازگشایی خواهد شد؛ بنابراین اکنون در حال اقدام های لازم برای رفع مشکلات موجود و آغاز معامله این صندوق در بورس باشیم.

رزاقی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی از سوی فعالان بازار و مردم برای مشخص شدن زمان بازگشایی نماد «صندوق پالایشی یکم» انجام شده، اما در وضعیت فعلی و در این زمینه نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر ماند تا اقدام‌های مربوط به افزایش سرمایه دو شرکت پالایشی به سرانجام برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید