طرح تأمین کالاهای اساسی در آستانه تصویب مجلس/ چه کسانی مشمول دریافت می شوند؟

کدخبر: ۳۶۹۵۹۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف با دولت بر سر تأمین منابع طرح کالاهای اساسی گفت: طرح تأمین کالاهای اساسی ۴شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.
طرح تأمین کالاهای اساسی در آستانه تصویب مجلس/ چه کسانی مشمول دریافت می شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی در برنامه تیتر امشب 2شنبه‌شب شبکه خبر از لزوم توافق دولت و مجلس شورای اسلامی برای تأمین منابع کالا‌های اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی 4شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

>>>طرح یارانه تامین کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر تصویب شد+ جزئیات


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اختلاف با دولت بر سر تأمین منابع است.

وی افزود: منابع تأمین کالا‌های اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تأمین کالا‌های اساسی برمبنای 120هزار تومان برای سه دهک پایین و 60هزار تومان برای 4دهک بعدی به کارت اعتباری آن‌ها واریز می‌شود.

 حاجی‌بابایی به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: 20هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مبلغ شارژشده این کارت اعتباری صرف کالا‌های اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالا‌های مناسب است.

 

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به طرح تأمین کالا‌های اساسی مردم در مجلس گفت: تمام وزارت‌خانه‌های مرتبط در تهیه این سبد کالا و اقلام اساسی آن نقش دارند؛ و وزارت صمت تا بعداز تصویب نهایی مجلس در دو هفته به معرفی و تأمین کالا‌های اساسی بپردازد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای سه دهک پایین درآمدی (حدود 24 میلیون نفر) که مجموع درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از یک‌میلیون و 200 هزار تومان است به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

تورم

وی گفت: برای 4 و نیم دهک دیگر (حدود 36 میلیون نفر) به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 60 هزار تومان پرداخت می‌شود. در مجموع 30هزار میلیارد تومان از ابتدای مهر تا اسفند (6 دوره) پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: 30میلیون نفر از این 60میلیون نفر کسانی هستند که دریافتی حداقلی دارند، این افراد که شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی می‌باشند، سرانه دریافتی‌شان 120هزار تومان در هر مرحله از اجرای این طرح خواهد بود که برای یک خانوار 5نفره 600هزار تومان محاسبه می‌شود و این طرح تا پایان سال در 3 مرحله انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید