ثبت رکوردهای پی در پی ابتلا در پنجمین روز آذر ۹۹

اشک‌ها و لبخندهای چالش کرونا در آذر +نمودار

کدخبر: ۳۷۵۴۲۰
اقتصادنیوز: در پنجمین روز اذر۱۳۹۹ ابتلای روزانه به 14 هزار نفر نزدیکتر شد .شمار جانبخاتگان کرونایی هم هنوز بالای 450 نفر قرار دارد. با این وجود امروز شاهد رکورد های امیدوار کننده ای نیز در حوزه کرونا بودیم‌.
اشک‌ها و لبخندهای چالش کرونا در آذر +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، کرونا در پنجمین روز آذر تصویری خاکستری را از وضعیت کرونایی کشور ترسیم کرد. میزان ابتلا در این روز رکوردی جدید را به ثبت رساند و آمار بیماران وخیم نیز هنوز در حال رکورد زنی است. از سوی دیگر حد بهبودی های روزانه نیز که جزو آمار امیدوار کننده کرونایی به حساب می آید به بالاترین حد خود در 9 ماه ورودکرونا به ایران رسید.

آمارهای قرمز پاییز هنوز تصاعدی است. پس از آنکه آبان در شاخه ابتلا و فوتی های کرونایی رکورد هایی بی سابقه را به ثبت رساند  آذرماه اما افت و خیز هایی را در آمارهای کرونایی تجربه کرد. در همین خصوص آمار های کرونایی امروز حاوی رکوردهای نگران کننده و امیدوار کننده ای بودند که این روز را در تقویم کرونایی ایران به رنگ خاکستری در آورد.

رکورد مبتلایان روزانه

پس از آنکه چهار آذر ماه با ثبت رکورد مبتلایان روزانه کرونایی همراه بود امروز نیز  این آمار گامی دیگر را به سوی حد ابتلای 14 هزار نفر برداشت . گزارش وزارت بهداشت و درمان از وضعیت امروز کرونا در کشور نشان می دهد که تعداد مبتلایان روزانه نسبت به روز قبل 100 نفر افزایش یافته و به محدوده 13 هزار و 843 نفر رسیده است.

این بیشترین حد ابتلای روزانه کروناست که در 9 ماه اخیر به ثبت رسیده است. اما این رکورد شکنی های نگران کننده تنها معطوف به حوزه ابتلای روزانه نبوده است.

کرونا 5 آذر

رکورد پی در پی بیماران وخیم

در بخش بیماران بدحال امروز 5 هزار و 812 نفر بستری بودند. این رقم بالاترین آماری است که از حد بیماران وخیم روزانه به ثبت رسیده است که البته با توجه به جهش کرونا در این روز ها می تواند آماری نگران کنده باشد.

نکته قابل توجه دیگر در این سمت از آمارهای کرونایی تعداد رکوردهای این بیماری درفصل پاییز بوده است. در همین خصوص پنجم آذر ماه پنجاه و سومین روزیست که در آن شاهد رکورد آمار بیماران بدحال بوده ایم.

اما سوی امیدوار کننده این آمار چه بوده است؟

کرونا 5 آذر

رکورد امیدوار کننده کرونا

با وجود آنکه در روز جاری شمار فوتی های روزانه کرونا هنوز بالاتر از 450 نفر قرار دارد اما شمار بهبودیافتگان این بیماری کور سویی ازامید را در مقابله با این بیماری زنده نگه داشته است.

در همین خصوص شمار بهبود یافتگان کرونایی در روز جاری به 7 هزار و 891 نفر رسید و به مرز 8 هزار نفر نزدیک تر شده است. این میزان از بهبود یافتگان روزانه در میان تمام مدت ضیوع کرونادر ایران یک رکورد محسوب می شود.

چنانچه این حد از بهبود یافتگان در ادامه نیز حفظ شود میتوانیم امیدوار به رنگ باختن کرونا در ایران باشیم.

کرونا 5 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید