درهم گره گشای نوسان گیران می شود؟

کُد عبور قطعی دلار از مرز 26

کدخبر: ۳۸۱۲۳۷
دلار فاصله زیادی برای عبور از مرز 26 هزار تومانی ندارد؛ برای گذر از این مرز، به احتمال زیاد، معامله گران داخلی، واکنش نرخ حواله درهم به سطح 7 هزار و 200 تومانی را رصد خواهند کرد.
کُد عبور قطعی دلار از مرز 26

به گزارش اقتصادنیوز، عبور درهم از سطح 7هزار و 200 تومانی، کد عبور دلار به بالای 26 هزار تومان خواهد بود. البته زمانی که درهم بیش از 7 هزار و 100 تومان هم قیمت دارد، ارزش اسکناس آمریکایی در بازار داخلی می تواند بالای 26 هزار تومان باشد؛ ولی در روزهای اخیر، معامله گران سبزه میدان با احتیاط بیشتری رفتار خود را با نرخ درهم هماهنگ کرده اند و این موضوع یکی از مسائلی بود که موجب شد قیمت دلار در کانال 25 هزار تومان باقی بماند.

به گفته فعالان، مرز 7هزار و 200 تومانی درهم یک مقاومت مهم است و به همین دلیل، شکسته شدن آن حتی می تواند احتیاط بازیگران ارز داخلی داخلی را کم رنگ تر کند.

حمایت واقعی در بازار ارز

دلار جدا از نرخ حواله درهم، در روزهای اخیر تحت تاثیر دو متغیر متناقض قرار داشته است. از یک سو، برخی از معامله گران تصور میکنند، لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت تصویب خواهند شد و به دنبال آن، خروج ایران از لیست سیاه fatf کلید خواهد خورد.

این گروه بر اساس چنین انتظاراتی حداقل ترجیح داده اند از موقعیت خریدار خارج شوند و منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی بمانند.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


در مقابل، دسته دیگری از معامله گران باور دارند به طور سنتی تقاضا در آستانه سال نو میلادی بالا خواهد رفت، در نتیجه ترجیح می دهند با قرار گرفتن در موقعیت خرید، از افزایش احتمالی قیمت ها کسب سود کنند.

به نظر می رسد ابتدای هفته اوضاع بیشتر به کام گروه اول بود و از اواسط هفته، شانس به گروه دوم رو کرد. روز پنج شنبه، نتیجه یک هفته بازی این دو گروه مشخص خواهد شد. اگر دلار به زیر 25 هزارو 800 تومان برگردد، شانس کاهشی ها برای افت بیشتر دلار بالا خواهد رفت و صعود به بالای مرز 26هزار تومانی، افزایشی ها را بیش از پیش به رشد بیشتر قیمت ها امیدوار خواهد کرد. در این مسیر، مرز 7 هزار و 200 تومانی درهم به عنوان یک نشانه مهم برای راهنمایی بازیگران بازار داخلی عمل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید