افت سکه از دلار پیشی گرفت

سیگنال جدید به بازار دلار+ جدول و نمودار

کدخبر: ۳۸۳۲۹۹
اقتصادنیوز: در اولین روز هفته، دلار سطح 25 هزار و 700 تومان را از دست داد تا نزول قیمتی با راحتی بیشتری صورت بگیرد.
سیگنال جدید به بازار دلار+ جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز اسکناس آمریکایی سه هفته بود که در برابر نزول به زیر یاد شده مقاومت میکرد؛ در نتیجه از دست رفتن آن، سیگنال جدیدی به بازار بود که  تاثیری روانی بر معامله گران داشت و زمینه ساز افزایش فروش های آنها شد. با افزایش سطح فروشها، قیمت دلار تا ساعت 5 بعدازظهر تا محدوده 25هزار و 600 تومانی عقب نشینی کرد. حتی پس از ساعت 5 بعدازظهر گفته می شد که قیمت به محدوده 25 هزار و 550 تومان نیز رفته است.

شایعه کاهشی های بازار ارز

به گفته فعالان، از ساعت 4 بعدازظهر، برخی از معامله گران به نقل از برخی منابع غیر رسمی اعلام کردند که لوایح مورد درخواست  گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ریل تصویب قرار گرفته است. بازار که تا روز پنجشنبه به اخبار افزایشی توجه خاصی نداشت، خبر مربوط به fatf را تا حدی جدی گرفت و خود را در مسیر نزول بیشتر قرار داد. با این حال، برخی از معامله گران باور داشتند که افت قیمت دلار تحت تاثیر اخبار نبود. از نگاه آن ها، بازار در جستجوی بهانه ای برای کاهش قیمت بود و سطح تقاضای در اندازه ای در بازار پایین آمده بود که تصور رفتن دلار به بالای 26 هزار تومانی کمی دور از ذهن می رسید. از نگاه آن ها، تعدیل انتظارات افزایشی دلیل بود که معامله گران را در بازار دلار فروشنده تر کرد. با این حال، برخی فعالان باور داشتند که معامله گران به راحتی اجازه نخواهند داد که دلار به زیر محدوده 25 هزار و 450 تومانی برود.

نوسان گیری در بازار سکه امامی

امروز نوسانات در بازار سکه کمی بیشتر از هفته های اخیر بود. فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز سیر نزولی داشت و حتی تا محدوده 11 میلیون و 650 هزار تومان پایین رفت. از این نقطه، خریداران کمی سعی کردند وارد بازار شوند و در برابر افت بیشتر سکه مانع ایجاد کنند. ورود آنها به بازار کمک کرد که قیمت سکه درمقطعی حتی به بالای 11 میلیون و 700هزار تومان برسد. البته این برگشت بادوام نبود و سکه دوباره کاهش قیمت را ثبت کرد. در مجموع در بازار روز شنبه سکه بیشتر از دلار افت قیمت را تجربه کرد. در حالی که دلار تنها 4دهم درصد از ارزش خود را از دست داده بود، سکه حدود 8 دهم درصد افت قیمت را به ثبت رساند. 

  • دلار بازدهی بازارها 13 دی ماه 1399
  • دلار بازدهی بازارها 13 دی ماه 1399
  • دلار بازدهی بازارها 13 دی ماه 1399
  • دلار بازدهی بازارها 13 دی ماه 1399
  • دلار بازدهی بازارها 13 دی ماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید