سرنوشت ریاست سازمان بورس بعد از یک استعفا

کدخبر: ۳۸۷۴۶۹
سازمان بورس و اوراق بهادار از سه شنبه عصر با استعفای حسن قالیباف اصل در انتظار فرد جدیدی است که سکان هدایتش را بر عهده بگیرد.
سرنوشت ریاست سازمان بورس بعد از یک استعفا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عمر ریاست حسن قالیباف اصل در سازمان بورس و اوراق بهادار فقط ۱۰ ماه بود و قالیباف روز سه شنبه در نامهای ضمن انتقاد بر تاثیر تصمیمات سیاسی بر بازار سرمایه، استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد و امور دارایی کرد. با اینکه بعد از استعفا وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای در واکنش به استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد این‌ موضوع در جلسات آتی شورای عالی بورس و اوراق بهادار طرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، باید گفت پذیرش یا عدم پذیرش استعفا موضوعیت ندارد.

درواقع مطابق قانون بازار سرمایه، نیازی به پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و به محض اینکه استعفا نامه ثبت شود، نافذ خواهد بود و باید برای رئیس سازمان جایگزین تعیین شود. بر این اساس و بر اساس ماده ۱۱ قانون مذکور، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیأت مدیره، جانشینی برای مدت باقیمانده، ظرف پانزده روز منصوب خواهد شد.

بنابراین با توجه به اینکه قالیباف روز سه شنبه، ۳۰ دی ماه از سمت خود استعفا داد، انتظار میرود رئیس جدید تا ۱۵ بهمن ماه مشخص شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید