بسیاری از سهام به محدوده ارزنده رسیده است

رنج بورس از بی‌اعتمادی سهامداران

کدخبر: ۳۹۵۹۷۴
این روزها روند بازار سرمایه تکراری و البته خسته کننده شده و شاخص کل، روزانه با افتی حدودا 10 هزار واحدی به کار خود پایان می‌دهد و ارزش معاملات نیز، معمولا به سختی از 5 هزار میلیارد عبور می‌کند.
رنج بورس از بی‌اعتمادی سهامداران

به گذارش اقتصاد نیوز به نقل از اکوایران، در گفتگو با حسین ارجلو، کارشناس بازار سرمایه درباره اعتماد سهامداران به بازار سرمایه صحبت کردیم که خلاصه آن به شرح زیر است:

قیمت بسیاری از سهم‌ها به دید بسیاری از کارشناسان در محدوده ارزنده‌ای قرار دارد و از طرفی گزارش 9 ماهه بسیاری از شرکت‌ها هم موکد همین است اما دلیل اصلی رکود بورس در این روزها، کمبود نقدینگی در این بازار است و بی اعتمادی مردم یکی از دلایلی است که منجر به کمبود نقدینگی در این بازار شده است.

یکی از نکاتی که به طور مشخص در هفته‌های اخیر با آن رو به رو هستیم، این است که مدل سرمایه گذاری توسط بسیاری از سهامداران نسبت به ماه‌های گذشته تغییر کرده و علاوه بر آن غلبه هیجانات منفی نیز تا حد زیادی معاملات را تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث شده تا اوضاع بازار سرمایه به این شکل تغییر کند.

به نظر من اگر دامنه نوسان هم تغییر نمی‌کرد، روند بازار نزولی ادامه پیدا می‌کرد و این تغییر شاید باعث شده تا درصد کمتری از سرمایه سهامداران از بین برود. انتظار می‌رود در صورتی که آرامش به بازار برگردد وضعیت بازار تا حدی بهبود یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید