رشد 3 متغیر کرونایی در زمستان؛ شیوع، فوت، بیماران بدحال

آمارهای سیاه کرونا در آخرین ماه زمستان

کدخبر: ۳۹۵۹۸۳
بررسی آمارهای کرونایی در هفته نخست اسفند نشان می دهد که متغیرهای نگران کننده این بیماری در کشور در حال رکورد زنی بوده و هر هفته خطرناکتر می شود.
آمارهای سیاه کرونا در آخرین ماه زمستان

به گزارش اقتصادنیوز، شمار مبتلایان به کرونا در هفته نخست اسفندماه به بالاترین حد ثبت شده در ده هفته گذشته خود رسید. روند آمارهای ثبت شده در این هفته نشان از تداوم افزایش شیوع کرونا و رشد بیماران تحت درمان برای سومین هفته متوالی دارد.

کرونا

تداوم شدت شیوع کرونا در زمستان

آمار هفتگی مبتلایان به کرونا در هفته نخست اسفند ماه به 57 هزار و 25 نفر رسید که نسبت به هفته گذشته 4.8 درصدافزایش پیدا کرده است. حجم مبتلایان در این ماه بالاترین حد هفتگی ابتلا را در 10 هفته پیش از خود داشته است. این متغیر از میانه زمستان تاکنون مسیری صعودی را ثبت کرده و مدام رو به افزایش بوده است.

در ابتدا، افزایش تست های روزانه در هر هفته بخشی از رشد مبتلایان به کرونا را توجیه می کرد اما در هفته های بعد متغیر ابتلا به تست که توصیف دقیق تری از وضعیت شیوع کرونا را به تصویر می کشد،  نشان داد که شیوع این بیماری در ایران به طور واقعی در حال افزایش بوده و دیگر نمی توان گفت صرفا ناشی از رشد آزمایش های کرونایی در کشور است.

این متغیر از سه هفته پیش تا کنون همواره رفتاری صعودی داشته است آنچنان که در هفته اخیر 14.13 درصد از افرادی که تست کرونا داده اند پاسخ تست شان مثبت بوده است. این رقم از هفته ابتدایی دی ماه تاکنون بی سابقه بوده و در ماه زمستان یک رکورد به حساب می آید. به عبارت دیگر شیوع کرونا از سه هفته پیش روندی افزایشی پیدا کرده و اکنون در قله زمستانی ایستاده است.

شدت شیوع کرونا به منزله وضعیت قرمز کرونایی در کشور و آمار مرگ ومیر توصیف کننده وضعیت سیاه این بیماری است.

کرونا

سیاهی آمارهای کرونایی در ابتدای اسفند

شمار جانباختگان بر اثر این بیماری در قاب هفتگی و در مدت سپری شده از زمستان نشان میدهد که هر چند این متغیر در محدوده آمارهای پاییز و تابستان نبوده اما اکنون رکورد یک ماه گذشته خود را شکسته و برای دومین هفته متوالی روندی صعودی را ثبت کرده است. شاخص وضعیت سیاه کرونا در مقایسه با هفته گذشته 4.9 درصد افزایش پیدا کرده و اکنون به 558 نفر رسیده است.

اما از این حد ابتلای ثبت شده چه میزانی تحت درمان قرار دارند؟

کرونا

رکورد بیماران تحت درمان در 8 هفته

کسر مجموع جانباختگان و بهبودیافتگان بیماری کرونا از کل مبتلایان در هر مقطع برابر با وضعیت تحت درمان در آن بازه است. این رقم در هفته گذشته نسبت به موقعیت قبلی خود 4.6 درصد افزایش پیدا کرده و به 175 هزار و 584 نفر رسیده است.

از 5 هفته گذشته تاکنون این متغیر مسیری صعودی را آغاز کرده و اکنون در قله دوماهه ایستاده است. به این معنا که در این مدت وضعیت بیماران کرونایی تحت درمان وخیم تر از قبل شده و فشار وارده بر کادر درمان به صورت مداوم در حال افزایش است.

در نتیجه، افزایش شیوع بیماری در کنار رشد بیماران تحت درمان از یک سو و رشد آماری مرگ ومیر از سوی دیگر نشان می دهد که هر چند این ارقام در محدود آمارهای ثبت شده از این بیماری در پاییز گذشته نبوده اما نشان دهنده موج دیگری است که در صورت برخاستن می تواند رکوردهای قرمز و سیاه ثبت شده در پاییز را ارتقا بخشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید