استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در این کشور ممنوع شد

کدخبر: ۴۰۶۲۷۵
اقتصادنیوز :بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد به خاطر مخاطرات جدی موجود در تراکنش‌های مالی با استفاده ا ز ارزهای مجازی، استفاده از این دارایی‌های دیجیتال در این کشور ممنوع می‌شود.
استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در این کشور ممنوع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بانک مرکزی ترکیه استفاده از ارزهای مجازی در تراکنش‌های مالی را به خاطر مخاطرات موجود در این زمینه ممنوع کرد. این ممنوعیت رسما از حدود 13 روز دیگر اجرا خواهد شد. 

بانک مرکزی ترکیه در بیانیه خود که در نشریه رسمی این بانک منتشر شد آورده است که استفاده از ارزهای مجازی و دیگر دارایی‌های دیجیتال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان ابزاری برای پرداخت در این کشور به طور کامل ممنوع است.

این بانک می‌گوید: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت نمی‌توانند مدل‌های تجاری‌ای ایجاد کنند که ارزهای مجازی در آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای انجام تراکنش‌های پرداخت مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت‌ها همچنین نمی‌توانند هیچ خدماتی را به مدل‌های تجاری مرتبط با ارزهای مجازی ارائه دهند. 

بانک مرکزی ترکیه می‌گوید مشکل اینجاست که ارزهای مجازی نه تحت یک مکانیزم نظارت و قانون گذاری قرار دارند و نه تحت مدیریت یک نهاد مرکزی هستند و البته مخاطرات دیگری نیز در استفاده از آنها وجود دارد. 

این بانک می‌گوید:‌ استفاده از ارزهای  مجازی می‌تواند به خسارت‌های جبران ناپذیری منجر شود.

در بیانیه این بانک آمده است که باید توجه داشت که استفاده از ارزهای مجازی در تراکنش‌های پرداخت می‌تواند به ضررهای مالی غیرقابل بازگشت برای دو طرف معامله منجر شود. 

اخیرا سرمایه‌گذاران در ترکیه به سمت ارزهای مجازی رفتند تا هم از رشد قیمت بیت کوین استفاده کرده و هم از دارایی‌های خود در برابر افزایش تورم حفاظت کنند. هفته گذشته هم مقامات ترکیه‌ای خواستار ارائه اطلاعات کاربران ارزهای مجازی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده بسترهای معاملاتی شده بودند. 

در ماه مارس تورم در ترکیه هاز 16 درصد گذشت که بسیار بیشتر از 5 درصد هدف‌گذاری دولت این کشور بود و از طرف دیگر به خاطر اخراج رئیس کل بانک مرکزی ترکیه از سوی رئیس جمهور این کشور باعث شد تا ارزش لیر این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید