رکورد بیشترین جهش در آمار فوت و بیماران بدحال کرونایی

پرش آمارهای کرونایی ایران به منطقه سیاه + نمودار

کدخبر: ۴۰۶۵۵۱
بیماری کرونا امروز 29 فروردین 1400، چهار رکورد خطرناک دیگر را به ثبت رساند. بررسی های آماری نشان می‌دهند وضعیت بیماری کرونا در روز های اخیر وخیم تر شده و بیانگر جهش این بیماری به محدوده سیاه شده است.
پرش آمارهای کرونایی ایران به منطقه سیاه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، امروز شمار فوتی های روزانه کرونا در ایران از مرز 400 نفر عبور کرد. جهش این متغیر در آمار مرگ و میر روزانه نشان از افزایش بی سابقه جانباختگان در کل تقویم کرونایی ایران داشته است. 

آمارهای روزانه کرونا در ایران در روزهای پس از شروع سال 1400 جهشی قابل توجه داشته و هر روز رقمی را بر متغیرهای نگران کننده آن افزوده است. در بررسی وضعیت آماری این بیماری در هفته های دوم و سوم سال جاری مشاهده میشود در ابتدا بیشترین افزایش ها در شاخه ابتلای روزانه شکل گرفت. پس از آن شدت شیوع این بیماری تا جایی ادامه پیدا کرد که این متغیر به بالاتر از روزی 20 هزار نفر درایران رسید. این روند صعودی شیوع در روزهای بعد سبب شدت گرفتن دیگر آمارهای تلخ کرونایی درایران شد. درهمین رابطه پس از گذشت ده روز از رشد بی سابقه ابتلا  در آمارهای این بیماری، اکنون این افزایش به محدوده متغیرهای سیاه کرونایی وارد شده است.

عبور تست های روزانه از مرز 100 هزار نفر

بنابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان در روز 29 فروردین ماه سال 1400، شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا با 2 درصد رشد روزانه به 21 هزار و 644 نفر رسید. آمارها نشان میدهد این یازدهمین روز در تقویم کرونایی ایران است که میزان ابتلای روزانه  در بالاتر از مرز 20 هزار نفر قرار می گیرد و حاکی  از شیوع قابل توجه این بیماری در روزهای اخیر است.

بررسی تعداد تست‌های روزانه دراین ویروس نیز نشان می‌دهد که آمار ایران از سطح روزی 100 هزار تست  در چهار روز گذشته عبور کرده است. 

درهمین خصوص در 24 ساعت گذشته 108 هزار و 641 تست از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کووید-19 گرفته شده که پاسخ 2 درصدشان مثبت بوده است. این افزایش تست به نوعی ابتلای کرونا را در مراحل ابتدایی درمان  مشخص کرده و میتواند روشی برای جلوگیری از شدت خطر این بیماری در سطح کشور باشد.

طیق گزارش این مرکز درسوی دیگر آمار ها مشاهده می شود از میزان ابتلای ثبت شده در روز جاری 3 هزار و 92 نفر نیز در بیمارستان ها بستری شده اند. رشد بستری های روزانه بیماری کرونا درایران نشان از  بالاتر رفتن خطر این ویروس در روزهای اخیر داشته و قدرت آن را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. 

آمار دیگری که از بستری های کرونا از سوی بیمارستانها منتشرمی شود به شمار بیماران وخیم این بیماری تعلق دارد که در این روز رکورد خطرناک دیگری را به ثبت رسانده است.

کرونا

رکورد رشد بیماران بدحال کرونایی در ایران

شمار بیماران وخیم کرونایی که به تعداد مبتلایان بستری در بخش های ویژه و آی سی یو اطلاق می شود در این روز باز هم افزایش پیدا کرد. آمار روزهای اخیر نشان می دهد که از ابتدای سال 1400 تا کنون (در 29 روز گذشته) همواره  این متعیر روندی افزایشی داشته و هر روز برمیزان آن افزوده می شده است. 

اکنون بنابر آمار وزارت بهداشت و درمان در روز جاری، 4 هزار  و 766 نفر از مبتلایان به این بیماری در شرایط وخیم به سر میبرند. مقایسه این رقم با حد ثبت شده در روز قبل نشان می دهد که در روز جاری 1.53 درصد بر آمار بیماران بدحال کرونایی افزوده شده است. به عبارت دیگر رشد روزانه این متغیر در 24 ساعت گذشته در کشور 1.53 درصد بوده است. با بررسی آمارها در تقویم کرونایی ایران مشاهده می شود از 6 ماه پیش تا کنون این بالاترین رشد روزانه این متغیر بوده و در مقطع مذکور این پرش آماری در بیماران بدحال بی سابقه بوده است.

این اتفاق بیانگر افزایش قدرت این ویروس نسبت به روز های قبل است.با این حال اما این تنها جهش ناگوار کرونایی در روز جاری نبود.

کرونا

بیشترین جهش فوتی های روزانه در ایران

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در 4 روز گذشته همواره بالاتر از مرز 300 نفر گزارش می شد. درادامه افزایش بستری ها و قدرت بیماری، سبب رشد این متغیر در روز جاری شده و موجب شد پس از 140 روز تعداد فوتی ها از مرز 400 نفر فراتر رود.

در همین خصوص شمار فوتی های روزانه در روز جاری با 1.8 درصد رشد نسبت به روز گذشته از 319 تن به 405 نفر رسید.

مقایسه این آمار با روز قبل نشان می دهد در این روز 86 نفر بر فوتی های اعلام شده این بیماری در روزگذشته افزوده شده است. در بررسی آماری از اختلاف فوتی های روزانه کرونا در ایران مشاهده می شود که این میزان افزایش در تمام تقویم کرونایی ایران بی سابقه بوده است.

در نهایت در جمع بندی اطلاعات آماری 29 فروردین 1400 میتوان گفت هر چند میزان ابتلای روزانه تغییر چندانی را نسبت به روز قبل رقم نزد اما پرش ناگهانی آمارهای فوت و بیماران بدحال کرونایی در روز جاری بی سابقه بوده و هشدار ورود ایران به محدوده سیاه جدیدی از آمارهای کرونایی را به همراه دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید