هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد تاثیر کرونا بر چشم‌انداز رشد اقتصادی کشورها

کدخبر: ۴۴۶۹۵۳
اقتصادنیوز: صندوق بین المللی پول اعلام کرد تاثیر مداوم ناشی از همه گیری کرونا و توزیع نشدن واکسن در سراسر جهان، شکاف اقتصادی را بدتر و چشم انداز کشورهای در حال توسعه را تیره کرده است.
هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد تاثیر کرونا بر چشم‌انداز  رشد اقتصادی کشورها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، انتظار می رفت که رشد اقتصادی جهانی در سال جاری و سال آینده همچنان با تقویت روند بهبود ادامه یابد، اما آمار کلی نشان می دهد که رشد اقتصادی تعدادی از کشورها با کاهش زیادو مداوم همراه هستند.

"گیتا گوپینات" اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در این باره گفت: چشم انداز گروه کشورهای در حال توسعه با درآمد کم به دلیل وخامت همه‌گیری به طور قابل توجهی تاریک شده است.

وی هشدار داد: این شکست‌ها از جمله اختلاف زیاد در توزیع واکسن بر بازسازی استانداردهای زندگی تأثیر می‌گذارد و رکود طولانی مدت همه گیری کرونا می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهان را تا ۵.۳ تریلیون دلار در پنج سال آینده کاهش دهد.

گوپینات اعلام کرد، اقتصادهای پیشرفته با چشم اندازهای دشوارتر کوتاه مدت تا حدی در عرضه با اختلال روبه رو هستند.

بر اساس آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول، این امر موجب افزایش قیمت ها می شود به ویژه در ایالات متحده جایی که رشد امسال کندتر از آنچه پیش بینی می شد می باشد.

به گفته گوپینات، انتظار می رود اقتصادهای پیشرفته مسیر روند قبل از همه گیری را در سال ۲۰۲۲ بازیابی کرده و درسال ۲۰۲۴،  ۹دهم درصد از آن فراتر روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید