حمایت تمام قد اتحادیه اروپا از جریمه میلیارد یورویی گوگل

کدخبر: ۴۵۳۷۳۷
به دنبال تحقیقات کمیسیون اروپا از گوگل در سال 2010، پس از شکایت برخی از رقبای اروپایی و آمریکایی آن، جریمه 2.4 میلیارد یورویی برای گوگل در نظر گرفته شد. این جریمه، نخستین مورد از 3 جریمه ضد انحصاری برای گوگل در سال‌های اخیر در اتحادیه اروپا است که در مجموع به 8 میلیارد یورو می‌رسد.
حمایت تمام قد اتحادیه اروپا از جریمه میلیارد یورویی گوگل

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد: کمیسیون اروپا حق داشت گوگل را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار 2.4 میلیارد یورو جریمه کند و درخواست تجدیدنظر این غول فناوری را رد کرد.

 راشاتودی گزارش داد، پس از اینکه کمیسیون اروپا در سال 2017 گوگل را برای  حذف خدمات خرید رقیب در موتور جستجوی خود محکوم و جریمه هنگفتی برای آن وضع کرد، این شرکت به دادگاه عمومی، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مراجعه کرد.

این دادگاه مستقر در لوکزامبورگ از تصمیم نهاد اجرایی اتحادیه اروپا حمایت کرد.

در بیانیه دادگاه عمومی آمده است: «گوگل سرویس خرید مقایسه‌ای خود در صفحات نتایج عمومی جستجوی خود از طریق نمایش و موقعیت یابی مطلوب تر ترجیح می‌دهد؛ درحالی که نتایج خدمات مقایسه رقیب را حذف می‌کند.»

گوگل می‌تواند دوبار نسبت به تصمیم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که عالی ترین دادگاه این اتحادیه است، درخواست تجدیدنظر بدهد.

به دنبال تحقیقات کمیسیون اروپا از گوگل در سال 2010، پس از شکایت برخی از رقبای اروپایی و آمریکایی آن، جریمه 2.4 میلیارد یورویی برای گوگل در نظر گرفته شد. این جریمه، نخستین مورد از 3 جریمه ضد انحصاری برای گوگل در سال‌های اخیر در اتحادیه اروپا است که در مجموع به 8 میلیارد یورو می‌رسد.

اتحادیه اروپا اخیرا تلاش‌ها برای تحت کنترل درآوردن شرکت‌های فناوری آمریکایی نظیر اپل، فیس بوک، آمازون، ماکروسافت را شدت داده است و آنها به فرار از مالیات، رقابت ناعادلانه، تضعیف دموکراسی با انتظار اطلاعات نادرست متهم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید