بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 4 دی 1400

بخشنامه مهم بانک مرکزی/عرضه هفتگی سیمان

کدخبر: ۴۶۴۴۷۸
اقتصادنیوز: بانک مرکزی در مصوبه جدید خود بر رعایت نرخ سود تاکید کرده و بورس کالای ایران هم جزییات عرضه هفتگی سیمان در بورس کالا را اعلام کرد.
بخشنامه مهم بانک مرکزی/عرضه هفتگی سیمان

به گزارش اقتصادنیوز ، درحالی که از فردا دور جدید مذاکرات وین آغاز میشود که براساس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس احتمال رسیدن به توافق در این دور از مذاکرات وجود دارد.

اخبار سیاسی | باقری دوشنبه صبح به وین میرود

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان و هیأت همراه صبح دوشنبه ششم دی ماه وارد وین خواهند شد. روز دوشنبه ششم دی ماه دور هشتم مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در شهر وین برگزار می‌شود. تهران به صراحت اعلام کرده، هیأت ایرانی جدیت در مذاکرات حضور می‌یابد ولی هرگز زیر بار زور نخواهد رفت. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:  احتمال رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات وین وجود دارد. ما به توافق «برد برد» اعتقاد داریم.

همچنین شیخ خلیفه الحارثی معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورتهای راهبردی در تهران به سر می برد دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

اخبار اقتصادی | بنزین گران نمیشود

نشست مشترک سران قوای مقننه، مجریه و قضائیه عصر شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در مجلس و به میزبانی محمدباقر قالیباف برگزار شد. براساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید مقام رهبری رسیده است، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است. در همین حال نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نشده است

نرخ بهره بین بانکی بعد از 3 هفته نزول، مجددا در عدد 21.08 درصد صعودی شد. دیروز همچنین بانک مرکزی بر رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار تاکید کرد. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها بر رعایت نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصدی سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار تاکید کرد.

جواد فلاح، مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا اعلام کرد:در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته سیمان در تابلوی بورس کالا عرضه می‌شود.  سیمانی که از بورس می‌توان خریداری کرد حداقل باید ۱۰ تن باشد اگر تقاضای خرید کمتر باشد، امکان خرید از این بازار وجود ندارد. افراد می‌توانند حداکثر ۱۰۰ تن سیمان از طریق بورس کالا خریداری کنند که این سیمان تیپ دو و در کیسه‌های ۵۰ کیلویی است.

اخبار شرکت ها | سهامداران به مجامع نروند

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد به دلیل مصوبه ستاد کرونا، از حضور سهامداران در مجامع ممانعت به عمل می آید. همچنین مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: پیشنهاد می‌شود سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از طریق صندوق‌ها بر سهام خود مدیریت کنند. مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با ارائه توضیحاتی در مورد روند توقف نمادها و یا وقفه در معاملات نمادها گفت: به طور میانگین مدت توقف نمادها یک روز بوده است.

#فروس | فروسیلیس ایران در سه بند اعلام کرد: قیمت فوق جهت هر کیلو تعیین شده است. بر اساس مجوز انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ، در صورت فروش محصول بصورت بسته بندی ، مبلغ 200 تومان به مبالغ فوق اضافه می شود.

#خپویش | سازه پویش از سه اتفاق مهم در مجموعه در قالب افزایش نسبت سود ناخالص، افزایش سایر درآمدهای عملیاتی و کاهش سایر هزینه های عملیاتی خبر داد.

#خودرو | طرح تبدیل حواله های ایران خودرو به سایر محصولات این شرکت خودروسازی آغاز شد.

#پلوله | گاز لوله از شناسایی مبلغ بخشودگی 18 میلیارد تومانی ناشی از تسویه تسهیلات سررسید گذشته دریافتی از بانک پارسیان به عنوان سایر درآمدهای غیرعملیاتی در دفاتر خبر داد.

#سمگا | در رابطه با تسویه بدهی شرکت تجارت بین الملل میلاد اریازیگورات 520.4 میلیارد تومان به سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مقرر شد از طریق واگذاری سهام بانک گردشگری (#وگردش) در تابلو بورس اوراق بهادار بدهی مزبور تسویه شود. مبلغ نهایی سود حاصل از فروش پس از نقل و انتقال سهام مشخص می شود ، برآورد مبلغ سود حاصل از فروش 405 میلیارد تومان است که در دفاتر شرکتهای فرعی شناسایی می شود.

#ختور | افزایش سرمایه 210 درصدی ایران رادیاتور از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#وکغدیر | گزارش توجیهی هیئت مدیره بین المللی  توسعه ص. غدیر به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 1300 میلیارد تومان به 1850 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#کگهر | گزارش توجیهی هیئت مدیره سنگ آهن گهر زمین به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 2500 میلیارد تومان به 6500 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین مالی برای طرح های توسعه ای شرکت و برگشت مجدد منابع مالی شرکت به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#تنوین | گزارش توجیهی هیئت مدیره تامین سرمایه نوین به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 1500 میلیارد تومان به به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#فزرین | گزارش توجیهی هیئت مدیر زرین معدن آسیا به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 108 میلیارد تومان به مبلغ 200 میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور  تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت احداث و بهره برداری از پروژه معدن طبس، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان و تامین سرمایه در گردش به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#شلیا | جلسه مجمع عمومی مواد ویژه لیا در تهران (ابتدای خیابان مطهری(از سمت ولیعصر)نرسیده به خیابان لارستان پلاک 436ساختمان ادبا) در ساعت 10 سه شنبه 14 دی برگزار میشود.

#ثشرق | جلسه مجمع عمومی سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در مشهد (خیابان سجاد-بین سجاد 12 و 14 – پلاک 270 کدپستی 9186993867) در ساعت 10 روز سه شنبه 14 دی برگزار میشود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید