سکه امروز وارد کانال 12 میلیونی می شود؟

افت و خیز قیمت سکه /پیش بینی بازار سکه امروز

کدخبر: ۴۶۵۰۲۵
معامله گران پشت خطی قیمت سکه را برای بازار امروز سه شنبه 7 دی 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟اگر امروز سکه با وجود افت قیمت دلار بتواند در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی بماند، نشان می دهد که بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی خوشبین هستند.
افت و خیز قیمت سکه /پیش بینی بازار سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه  روز گذشته رشد کرد و توانست خود را به 13 میلیون و 90 هزار تومان برساند.  این در حالی است که قیمت اونس طلای جهانی روز دوشنبه با 2  دلار افزایش قیمت نسبت به‌روز قبل از آن 1812 دلار معامله شد.

افت و خیز قیمت سکه

تحلیل گران فنی بارها اشاره  کرده اند که سکه تنها در صورتی وارد فاز نزول جدی خواهد شد که محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد. برای اینکه افزایشی ها نیز در بازار قدرت نمایی کنند، نیاز است که محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز شکسته شود. با توجه به محدود شدن نوسانات دلار در روزهای اخیر، دشوار است که فلز گران بهای داخلی در روزهای آتی نیز نوسان زیادی را تجربه کند

اگر امروز افت قیمت دلار ادامه پیدا کند، سکه بازان کار دشواری برای حفظ مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد داشت.

بررسی ها نشان می دهد که با دلار ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز ۱۳ میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای ۳ درصد رسیده است.

اگر امروز سکه با وجود افت قیمت دلار بتواند در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی بماند، نشان می دهد که بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی خوشبین هستند و امیدوارند که افت دلار مقطعی باشد. در این شرایط اگر افت قیمت دلار در روزهای بعد ادامه پیدا کند، سکه می تواند با سرعت بسیار بالاتری دچار کاهش قیمت شود.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز سه شنبه 7 دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی 13 میلیون و 115 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 5 هزار تومان پایین رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی 13 میلیون و 120 هزار تومان قرار داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید