رشد ۷۷ درصدی ارزش معاملات بورس کالا

کدخبر: ۴۶۷۵۸۱
بورس کالا اعلام‌کرد: در هفته منتهی به جمعه گذشته (۱۷ دی‌ماه) ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۰۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که نسبت به هفته نخست زمستان به ترتیب رشد ۳۳ درصدی و ۷۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.
رشد ۷۷ درصدی ارزش معاملات بورس کالا

به گزارش اقتصادنیوز یه نقل از   بورس کالا، بیشترین حجم معاملات در هفته گذشته متعلق به سیمان، فولاد و سنگ آهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری در تالار محصولات نفتی و پتروشیمی بود.

در هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی، یک میلیون و ۷۰۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۴۴ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۹۰۴ هزار و ۱۸۶ تن سیمان، ۵۷۰ هزار و ۲۹۰ تن فولاد، ۱۴۷ هزار تن سنگ آهن، ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن خاک روی، ۳۳ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی، ۹ هزار و ۹۰ تن مس، هشت‌هزار و ۴۰۰ تن آلومینیوم، ۷۶۵ تن شمش روی، ۱۸۰ تن سولفور مولیبدن و ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد داد و ستد قرار گرفت.

در هفته معاملاتی مذکور در ۲ بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۵ هزار  و ۵۲۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۴۱ هزار و ۵۴۸ تن قیر، ۸۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۴ هزار و ۷۲۸ تن مواد پلیمری، ۶۴ هزار تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۹۳۶ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ گوگرد، ۳ هزار و ۷۱۷ تن روغن پایه و ۵۰ تن آرگون معامله شد.

بر اساس این گزارش ۵۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

همچنین ۹ هزار و ۵۷۰ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید