طرح جدید دولت؛ کارت نانوایی در راه است؟

کدخبر: ۴۶۸۸۴۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پرداخت یارانه نان از طریق کارت به نانوا است گفت: افراد نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال و آماده سازی زیرساخت آن هستند.
طرح جدید دولت؛ کارت نانوایی در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست.

مسعود میرکاظمی درباره حذف ارز ترجیحی گفت: اگر قرار بود حذف ارز ترجیحی امسال انجام شود، دارو و نان حلقه اخر بودند.

وی افزود: طرح به این گونه است که اگر در آینده قرار باشد اجرا شود، این‌که در چه ماهی و چه تاریخی صورت گیرد، بستگی به مصوبات مجلس دارد.

میرکاظمی عنوان کرد: به این ترتیب که اگر کسی خرید در نانوایی انجام می‌دهد، پرداختی که صورت می‌گیرد از طریق کارتی که در اختیار مردم است، به نانوا قیمت جدید پرداخت می‌شود، ولی از فردی که نان را خرید می‌کند، همان قیمت قبل کسر شود.

وی متذکر شد: این طرحی است که روی آن در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کار می‌شود که این سامانه اگر آماده شود، به راحتی بدون این‌که مردم دغدغه‌ای داشته باشند، ارز ۴۲۰۰ تومانی این بخش را هم حذف کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست، خاطرنشان کرد: فعلا حذف ارز نهاده‌ها مطرح است و دارو و نان در فاز دوم تعیین‌تکلیف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید