خبر مهم بورسی برای افرادی که سرمایه کمی دارند

کدخبر: ۴۶۹۲۶۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در خصوص برگزاری مزایده جهت واگذاری معادن به مردم، اظهار کرد: افرادی که سرمایه کمی دارند یا تجربه‌ای در زمینه معدن ندارند، با واگذاری معادن از طریق بورس، هر کس به میزان پولی که دارد می‌تواند در خرید معادن سهیم شود.
خبر مهم بورسی برای افرادی که سرمایه کمی دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به واگذاری معادن از طریق بورس گفت: مردمی که سرمایه اندکی دارند یا تجربه‌ای درزمینه معدن ندارند شاید نتوانند در مزایده شرکت کنند، اما اگر واگذاری معادن وارد بورس شود هر کس به سهم خود و میزان پولی که دارد می‌تواند در خرید معادن سهیم شود.

بهرام شکوری در خصوص برگزاری مزایده جهت واگذاری معادن به مردم، گفت: وزیر صمت معادنی که متعلق به دولت است را جهت مزایده و واگذاری به فعالین بخش خصوصی مدنظر گرفته است معتقدم این نظر درست بوده، زیرا در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که دولت باید از حقوق دولتی که دریافت می‌کند طبق قانون مبالغی را برگرداند و برای توسعه رفاه منطقه معادن هزینه کند، ولی به لحاظ کسری بودجه‌ای که دارد متأسفانه این پول‌ها به ازنمی گردد.

وی افزود: طبق قانون، ۶۵ درصد از حقوق دولتی را باید برای توسعه معادن هزینه کنند همچنین ۱۲ درصد را باید به منابع طبیعی اختصاص دهند، زیرا باید احیا و بازسازی معادنی که ذخیره‌هایشان تمام می‌شود را انجام بدهند ولی این کار صورت نمی‌گیرد.

شکوری در ادامه بیان کرد:  ۱۵ درصد از حقوق دولتی را باید برای آبادانی مناطقی که معادن در آنجا قرار دارد و مردم زندگی می‌کنند هزینه کنند که این کار نیز انجام نمی‌شود.

مردم می‌توانند در مزایده واگذاری معادن در بورس شرکت کنند

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: ۵ درصد از حقوق دولتی را باید به صندوق بیمه بدهند که معمولاً کمتر پرداخت می‌کنند و درنهایت ۳ درصد را نیز باید به‌نظام مهندسی بدهند.

در اکوایران ببینید؛

وی اظهار کرد: مردم در مناطق معدنی علاقه‌مندند از منافع معدن استفاده کنند، ولی به دلیل اینکه دولت این مبالغ را دریافت می‌کند و برنمی‌گرداند مردم نیز از بهره‌برداران گله‌مند هستند که چرا از معدن منطقه چیزی عایدشان نمی‌شود بنابراین جلوی کار فعالین معدنی را می‌گرفتند.

شکوری خاطرنشان کرد: اگر درکنار مزایده معادن نماینده مجلس، استاندار و فرماندار مناطق معدنی، تعاونی را تشکیل دهند و اهالی منطقه را عضو تعاونی کنند که بخشی از پروژه را به نام تعاونی کرده تا مردم نیز از منافع معدن منطقه بهره‌مند شوند باعث افزایش سطح رفاه مردم، حمایت و علاقه مردم به توسعه فعالیت‌های معدنی می‌شود و فعالین بدون دغدغه کار و توسعه فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در خصوص واگذاری معادن از طریق بورس، گفت: مردمی که سرمایه اندکی دارند یا تجربه‌ای درزمینه معدن ندارند شاید نتوانند در مزایده شرکت کنند، اما اگر واگذاری معادن وارد بورس شود هر کس به سهم خود و میزان پولی که دارد می‌تواند در خرید معادن سهیم شود.

وی در ادامه گفت: اگر مزایده‌ای برای معادن بگذارند و شرط مزایده این باشد که  ۳۰ درصد مردم  از این مزایده منتفع کند هر کسی می‌تواند در تعاونی سهمی بخرد تا کسانی که کاردان هستند و می‌توانند معدن را به درستی اداره کنند در مزایده شرکت کرده و برنده می‌شوند و در نهایت معادن را درست اداره می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید