راهکار متفاوت گمرک برای سرعت‌ دهی به روند ترخیص کالا

کدخبر: ۴۶۹۷۷۸
اقتصادنیوز: رئیس کل گمرک ایران از تدابیر جدید گمرک برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی در ایام پایانی سال خبر داد که آخرین اقدام گمرک برای این کار، افزایش تعداد گمرکات کشور که صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، است.
راهکار متفاوت گمرک برای سرعت‌ دهی به روند ترخیص کالا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رسوب ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بنادر کشور در شرایطی که بازار با کمبود برخی از کالای اساسی روبرو است، موجب شد تا راهکارهای بسیاری برای تخلیه گمرکات کشور در دستور کار قرار گیرد. اما با وجود تمام مسیرهای که برای سرعت بخشیدن به ترخیص کالا در نظر گرفته شده با این حال همچنان مشکل رسوب کالا در گمرکات باقی است. افزایش تعداد گمرکات کشور که شبانه روزی فعالیت می کنند آخرین اقدام گمرک برای سرعت دهی به روند ترخیص کالا است. در این خصوص علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اشاره به افزایش تعداد گمرکات شبانه روزی در کشور جهت تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم، گفت: گمرک حداکثر تسهیلات و خدمات را به منظور تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاها، به ویژه کالاهای اساسی ارائه می‌دهد.

 مقدسی در این دیدار که فرود عسگری، سرپرست معاونت امور گمرکی و مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشتند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و نیاز جامعه به کالاهای ضروری، کارکنان گمرکات ترخیص‌کننده این‌گونه کالا ها به طور شبانه‌روزی در حال خدمت هستند و انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان‌های همجوار ، سرعت ترخیص کالا و حمل یکسره کالاهای اساسی افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کاهش رسوب کالا در بنادر افزود: با تمهیدات و تدابیری که در این زمینه اتخاذ شده است، از حجم کالاهای دپو شده در اماکن گمرکی و بندری کاسته شده و روال ورود ترخیص کالاهای اساسی به صورت عادی انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید