حساسیت بازار به خبرهای برجامی و ارزهای بلوکه شده

افت قیمت دلار و درهم /قیمت سکه افزایش یافت

کدخبر: ۴۷۰۹۹۹
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد افت قیمت دلار و قیمت درهم در مقابل افزایش قیمت طلا و قیمت سکه بود.
افت قیمت دلار و درهم /قیمت سکه افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شاهد افت اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز یکشنبه 3 بهمن 1400 نسبت به قیمت ابتدای هفته جاری 50 تومان پایین تر بود و با 27 هزار و 830 تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار متشکل هم امروز با 25 هزار و 486 تومان مبادله شد که نسبت به روز گذشته کاهش 66 تومانی را نشان می دهد.  

صرافان قیمت دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی که تابلو صرافی ها را دنبال می کند در دومین روز این هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۵,۴۲۵ (بیست و پنج  هزار و  چهارصد و بیست و پنج  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۶۷۹ (بیست  و پنج هزار وششصد و هفتاد و نه تومان) اعلام شد.

قیمت خرید یورو امروز   ۲۸,۹۹۰ ( بیست و هشت هزار ونهصد و نود  تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۲۷۹ (بیست و نه هزار و  دویست و هفتاد و نه تومان) است

نوسان کم قیمت درهم

قیمت درهم در بازار روز گذشته با 7 هزار و 610 تومان بسته شد. درهم در بازار ارز امروز نوسان چندانی نداشت اما  همزمان با افت قیمت  دلار 20 تومان پایین رفت و با 7 هزار 590 تومان را برای خود ثبت کرد .با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 878 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  اندکی بالاتر بود. 

قیمت سکه و طلا افزایش یافت

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به دلیل تعطیلی رسمی بسته بود. اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه بر مدار افزایش قرار گرفت. قیمت طلاامروز نسبت به دیروز 1 هزارو 200 تومان بالا تر بود و با 1 میلیون و 214 هزار و 600 تومان معامله شد . قیمت سکه هم امروز 35 هزار تومان از عصر دیروز گران تر بود و بر روی 12 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 27 هزار و 830 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 23  هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.14 درصد بود. 

ردپای آزادسازی پول های بلوکه در بازار دلار 

از جمله اخباری که در بازار ارز امروز  و در میان معامله گران  دلار برجسته بود می توان به خبر آزاد سازی بخشی از دارایی های ایران در کشور کره جنوبی اشاره کرد. وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. بیش از هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران هم‌اکنون در کشور کره جنوبی بلوکه شده است و این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا حاضر به پرداخت پول ایران نیست

 همچنین امروز  اظهارت عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برجام و زمان توافق در مذاکرات وین در بازار ارز تهران برجسته بود. 

او درباه برجام گفت: رسیدن به یک توافق خوب و برد _ برد را قابل تحقق می‌دانیم هر چند ‌غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌هایی به دنبال این هستند که یک توافق بد را به ما تحمیل کنند.در مذاکرات هسته‌ای شرایط کشور ما بسیار خوب است و میدان و قاعده در دست ما است. دست ما پر است و دست بالا را داریم و مذاکره‌کنندگان ما با پشتوانه قوی در حال کار کردن هستند.به اعتراف خود غربی‌ها ما از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و برگه‌های طلایی و خوبی برای بازی در میدان مذاکرات در دست داریم. قبل از پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسیم و توافق می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید