ورود پول به بازار سهام/ رشد سبزها در بورس

کدخبر: ۴۹۵۵۸۷
اقتصادنیوز‌: در پایان معاملات امروز 26 اردیبهشت بازار سهام، شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 10 هزار و 820 واحد صعود کرد و تقاضای بازار افزایش یافت به طوری که در پایان معاملات تعداد نمادهای صف خرید بیشتر از صف‌های فروش بود.
ورود پول به بازار سهام/ رشد سبزها در بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی  بیش از 6 هزار واحد رشد کرد. 

ورود پول به بورس / رشد سبزها در بازار سهام

در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 10 هزار و 820 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 583 هزار و 800 واحد رسید. 

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 4 هزار و 252 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 449 هزار و 224 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و 130 واحد صعود کرد و به رقم 21 هزار و 620 واحد رسید.

بورس

 

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 425 نماد رشد قیمت داشتند و 199 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

 

ورود پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 148 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 46 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «وبشهر» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، فزر و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند. پس از این دو گروه، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

 

مازاد تقاضا در پایان معاملات دوشنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 138 درصد کاهش یافت و 62 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 99 درصد رشد کرد و در رقم 682 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید 138 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سیمرغ (شرکت سیمرغ) تعلق داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از سیمرغ، نمادهای غبشهر، زکشت، فلوله و زماهان بیشترین صف فروش را داشتند. 

 

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 171 هزار و 409 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 162 هزار و 165 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 31 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. 

 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 196 میلیارد تومان بود. 

پس از خگستر، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و 104 میلیون و 965 هزار و 747 سهم در صدر قرار گرفته است. خپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خگستر و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید