ریزش شاخص بازار سهام در روز آخر اردیبهشت/خروج نیم تریلیون تومان سرمایه از بورس

کدخبر: ۴۹۶۶۲۹
اقتصادنیوز: در معاملات امروز 31 اردیبهشت بازار سهام، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 447 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.
ریزش شاخص بازار سهام در روز آخر اردیبهشت/خروج نیم تریلیون تومان سرمایه از بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه، سی و یکم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 15 هزار و 279 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 579 هزار و 697 واحد رسید.  

زورآزمایی در بازار سکه /تب قیمت سکه بالا رفت

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 2 هزار و 439 واحدی در سطح 440 هزار و 184 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 104 واحد پائین آمد و در سطح 21 هزار و 539 واحد قرار گرفت. 

همچنین در اکوایران ببینید : مانیفست خصوصی سازی در دولت رییسی

جریان پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 447 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در معاملات اردیبهشت ماه است. گروه‌های محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین سهم را از خروج پول حقیقی داشتند. 

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 44 میلیارد تومان بود. پس از بوعلی، نمادهای فوکا (شرکت فولاد کاویان) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

 

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «پارس»، «کچاد» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وبملت»، «وتجارت» و «کرماشا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «ددانا»، «وملل» و «حگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، ددانا و افرا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 301 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 993 میلیارد تومان رسید. 

 

افزایش ارزش صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 60 درصد کاهش یافت و 44 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 43 درصد رشد کرد و در رقم 407 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سآبیک  (شرکت سیمان آبیک) با صف‌ خرید 227 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از غدام، نمادهای وآذر، غگل، ساینا، افرا بیشترین صف فروش را داشتند. 

 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید