هیجان در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 7 خرداد 1401

کدخبر: ۴۹۸۰۲۵
اقتصادنیوز : سکه در صورتی که در روز شنبه بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، ممکن است به سوی کانال ۱۵ میلیون تومانی جهش کند.
هیجان در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 7 خرداد 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سکه امامی روز گذشته توانست تا نزدیک محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی افزایش قیمت را تجربه کند. این افزایش در شرایطی رخ داده است که ارزش ذاتی این فلز گران بها حتی به نیمه کانال ۱۳ میلیون تومانی نرسیده است.  روز جمعه با در نظر گرفتن رشد دلار در بازار پشت خطی،‌ ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار می گرفت. 

قیمت های روز جمعه نشان می دهد که بین قیمت بازاری سکه و ارزش ذاتی آن، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فاصله افتاده است. این فاصله از یک سو نشان می دهد که جو بازار تا چه اندازه هیجانی است و از سوی دیگر بیان گر آن است که انتظارات معامله گران از افزایش بیشتر قیمت حمایت می کند. 

سکه در صورتی که در روز شنبه بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، ممکن است به سوی کانال ۱۵ میلیون تومانی جهش کند. این اتفاق در حالی احتمال دارد رخ دهد که سکه امامی از مهرماه ۹۹ دیگر کانال ۱۵ میلیون تومانی را تجربه نکرده است. رکوردشکنی احتمالی سکه نیز خبر از رفتار هیجانی خریداران بازار دارد.

در این سطح هیجانی، افت قیمت دلار می تواند سکه را دچار عقب گرد سنگین کند ولی سکه بازان اکنون باور دارند که اسکناس آمریکایی می تواند سطوح بالاتر قیمتی به چشم ببیند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید