گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز، سکه و طلا؛

افزایش قیمت سکه و دلار /چالش 20 ساله در بازار دلار

کدخبر: ۵۰۵۵۷۲
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز 11 تیر ماه مانند دو روز قبل افزایش را تجربه کرد.
افزایش قیمت سکه  و دلار  /چالش 20 ساله در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز تهران در شروع معاملات امروز شنبه 11 تیر ماه به مسیر افزایشی روز پنجشنبه گذشته ادامه داد. نرخ دلار امروز  به نیمه کانال جدید رسید. 

چالش 20 ساله در بازار دلار 

معامله گران دلار می گویند پرونده هسته ای که از زمان خاتمی باز شده در دولت رئیسی با چالش های جدید همراه شده است .این دسته از معامله گران معتقدند در این 20 سال دولت های خاتمی، احمدی نژاد، روحانی و رئیسی مهمترین شعارشان به سرانجام رساندن این پرونده بوده است اما این پرونده همچنان حل نشده است. 

در این  20 سال دیپلمات های  ایرانی برای مذاکرات هسته ای به بسیاری از شهرهای جهان سفر کرده اند و از نیویورک و پاریس تا بروکسل، ژنو ،استانبول، مسکو، آلماتی، وین و حال به دوحه رسیده اند.

 مذاکرات دو روزه دوحه هم هفته گذشته با شکست همراه شد. بنابراین  با افزایش قیمت دلار امروز می توان حدس زد  که معامله گران نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستند. 

 سیدمحمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مذاکره کنندگان ما در این دور از مذاکرات، درباره تضمین ها، راستی آزمایی و برچیده شدن تحریم ها مذاکره کردند و امتیازات خوبی را به دست آوردند که این باعث استعفای دو تن از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا شد. ولی همچنان یکسری مسائل باقی مانده که اگر حل نشوند، می توانند اجرای برجام را برای ایران با چالش های جدی مواجه کنند. 

 شوک به قیمت دلار از بازار هرات

البته عده ای از  معامله گران به شوک دلار هرات به دلار تهران اشاره می کردند. قیمت دلار هرات امروز  نزدیک به 900 تومان بالا رفت و وارد کانال جدید شد. نرخ دلار هرات ظهر امروز به سمت محدوده مقاومتی جدید خیز برداشت . 

نوسان کم قیمت دلار  رسمی

امروز هم مانند روزهای گذشته اگرچه در بازار آزاد نرخ ها به پرواز در آمده بود اما در بازار رسمی قیمت دلار کم نوسان بود. قیمت دلار صرافی ملی امروز با 27 هزار و 739 تومان روانه بازار شد و قبل از ظهر بر روی 27 هزار و 723  تومان قرار گرفت. دلار صرافی در نیمه ظهر امروز با 27 هزار و 727 تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل ثابت بود. 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار در ابتدای معاملات امروز 27 هزار و 600 تومان بود  و در نیمه روز به قیمت به 27 هزار و 590 تومان به فروش رسید.

نفوذ قیمت سکه به محدوده 15 میلیون و 800 

قیمت اونس طلا روز گذشته  تقریبا 8 دلار پایین آمد و بر روی 1804 دلار ایستاد. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز به 1813 دلار رسید. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز اصلاح شد. این فلز زرد رنگ داخلی امروز 11 هزار و 100 تومان پایین تر از  ۲ روز پیش معامله شد و به قیمت 1 میلیون و 428 هزار و 800 تومان به فروش رسید. 

روند افزایشی قیمت سکه هم که روز پنجشنبه آغاز شده در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد. سکه بازان که  در انتظار افزایش قیمت دلار بودند، امروز با رشد دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. سکه  امروز به مقاومت جدید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نفوذ کرد. 

حباب سکه با قیمت یاد شده در محدوده 13 درصد بود و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار بیش از 1 میلیون و 900 هزار تومان بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید