نخستین عرضه املاک در بورس کالا در 1401

کدخبر: ۵۰۵۸۰۲
بورس کالای ایران اعلام کرده که ملک تجاری متعلق به بانک ملت در بازار فرعی پذیرش شده است که نخستین عرضه املاک در سال جاری در بورس کالا است.
نخستین عرضه املاک در بورس کالا در 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، پیش از این، عرضه‌ املاک وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ اقتصاد نوین در بورس کالا انجام شده بود.

حال مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران اعلام کرده: ملک تجاری متعلق به بانک ملت که عرضه کننده آن شرکت توسعه بازاریابی و فروش ماد است، پس از بررسی مدارک و مستندات در جلسه کمیته عرضه تصویب شد.

در جزئیات پذیرش آمده است: «مساحت عرصه ١١۴.۶ مترمربع و مساحت عیان ٢٨٢.٨ متر مربع است. مستحدثات، ابنیه و تأسیسات در این ملک شامل زیرزمین، یک واحد انبار تجاری و طبقه همکف یک واحد تجاری هر کدام به مساحت ١٠٨.۵ متربع و نیم طبقه تجاری داخل مغازه به مساحت ۶۶.٨ مترمربع است. روش عرضه ملک مذکور به صورت یکجا و در بازار فرعی بورس کالا خواهد بود.»

ابلاغیه دولت 

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مهر ماه سال گذشته، بخشنامه اجرایی تأمین منابع مالی دولت از طریق فروش اموال و املاک مازاد را با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بورس کالا در حوزه فروش املاک و مستغلات مازاد نهادها و دستگاه‌های اجرایی، به دستگاه‌های شمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد. 

در بند دوم بخشنامه آمده است: استانداران موظفند با تشکیل کارگروه شناسایی و مولدسازی در استان‌ها به صورت مستمر نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی اقدام و پس از صدور مجوز توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، مراتب را پیگیری کنند که منجر به مولدسازی این اموال و املاک مازاد یا فروش از طریق عرضه در بورس کالا یا مزایده عمومی و واریز منابع حاصل از مولدسازی یا فروش به ردیف درآمدی مربوط شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید