روند شاخص کل در نیمه نخست امسال

رکوردهای بورس در آخر تابستان/ مستی سهام پرید؟

کدخبر: ۳۶۲۷۹۱
اقتصاد نیوز: بالاترین بازدهی منفی بورس در نیمه نخست سال جاری ثبت شد.شاخص سهام در پایان شهریور نزدیک به 10 درصد نزول کرد تا درصد منفی در مرداد ماه را جابجا کند.
رکوردهای بورس در آخر تابستان/ مستی سهام پرید؟

این دومین ماه پیاپی است که بورس شاهد رشد منفی شاخص کل است پیش از این در مرداد نیز شاخص نزدیک به 9 درصد رشد منفی را تجربه کرده بود.

سکونت در کانال یک میلیون و 500 هزار

 بورس تهران شهریورماه را با شاخص یک میلیون و 595 هزار واحدی به پایان برد که نسبت به آخرین روز معاملاتی مرداد ماه کاهشی معادل 9.2 درصد را نشان می‌دهد. عدد شاخص آخرین روز معاملاتی تیرماه یک میلیون و 757 هزار و برای مرداد ماه یک میلیون و 925 هزار واحد بود.

فاصله 172 هزار واحدی سقف و کف شاخص

پایین ترین رقم شاخص این ماه در روز 19 شهریور بود که یک میلیون و 556 هزار واحد بود و بالاترین رقم به تاریخ 10 شهریور برمی‌گردد که یک میلیون و 728 هزار واحد بر تابلوی بورس ثبت شد. فاصله‌ی بالاترین رقم و پایین‌ترین رقم شاخص در ماه آخر فصل 172 هزار واحد بود.

کاهش ارزش معاملات

ارزش معاملات کل شهریور ماه نسبت به ماه گذشته 40.5 درصد کاهش یافت. ارزش معاملات شهریور 2 میلیون و 52 هزار و 788 میلیارد ریال  و ارزش معاملات مردادماه 3 میلیون و 452 هزار و 236 میلیارد ریال ثبت شده است.

 

نمودار شهریور

 

19 مرداد نفرین شده

شاخص کل از 19 مرداد روند نزولی به خود گرفت و این روند افت و خیزان ادامه یافت تا یک میلیون و 595 هزار رسید. تفاوت نقطه پایانی با اوج 483 هزار واحد است. برای این که مقدار ریزش لمس شود کافی است به عدد شاخص کل در ابتدای سال توجه شود عدد در اولین روز کاری امسال 508 هزار واحد بود. با این حال شاخص در پایان شهریور بیش از یک میلیون واحد رشد داشته است. بازدهی بورس در پایان نیمه اول سال و در مقایسه با پایان سال بیش از 200درصد رشد داشته است. در واقع با وجود اینکه از روند پر شتاب بورس در نیمه دوم تابستان گذشته اما در نیمه اول سال بورس بالاترین بازدهی را دارد.البته در بازه فصل تابستان اوضاع کاملا معکوس شده است، بادزهی بورس در پایان تابستان نسبت به اخر بهار 25 درصد بوده است.

نمودار 6 ماههجدول 6 ماهه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید