آخرین تحولات امروز بازار سرمایه تهران

خروج هزار میلیاردی از بورس + نمودار

کدخبر: ۳۸۸۶۴۷
اقتصادنیوز: امروز برای سومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام هزار و 82 میلیارد تومان بود.
 خروج هزار میلیاردی از بورس + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه تمام شاخص‌های بورس سقوط کردند. شاخص کل 20 هزار واحد افت کرد تا بار دیگر در معرض سقوط به کانال پایین‌تر قرار بگیرد.

صعود در دقایق ابتدایی

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی صعودی پیدا کرد به طوری که در 20 دقیقه ابتدایی 5 هزار واحد رشد کرد، اما از آن پس شاخص روند نزولی پیدا کرد.

سرخ‌پوشی تابلوی بورس

در پایان معاملات امروز شاخص کل به سطح یک میلیون و 214 هزار واحد رسید تا افت 20 هزار و 949 واحدی را ثبت کند. شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 564 واحد افت کرد و در رقم 426 هزار و 865 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 304 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 898 واحد رسید.

روند بورس 7 بهمنروند بورس 7 بهمن

سهم بیشتر حقیقی ها از فروش

امروز در سمت تقاضا، 82 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 18 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 93 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 7 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز برای سومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام هزار و 82 میلیارد تومان بود. بیشترین خروج پول حقیقی را شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از 84 میلیارد تومان بود. پس از شستا، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت قیمت 76 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 102 نماد رشد قیمت داشتند که 72 نماد بورسی و 30 نماد فرابورسی بودند. همچنین 373 نماد کاهش قیمت داشتند که 266 نماد بورسی و 107 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 20 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 76 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات روز سه‌‌شنبه فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

گروه قرمزپوش بازار 

امروز قیمت سهام تمامی شرکت‌های گروه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کاهش یافت. بانک‌های ملت، صادرات، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، پست بانک، کارآفرین، سینا و موسسه اعتباری ملل همگی با افت ارزش بازار مواجه بودند.

روند بورس 7 بهمن

کاهش نقدشوندگی بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 470 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌دوشنبه 28 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 12 درصد کاهش یافت و به رقم 10 هزار و 91 میلیارد تومان رسید.

رشد عرضه بازار

در پایان معاملات امروز 293 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 58 بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 27 درصد کاهش یافت و به رقم  753 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 97 درصد افزایش یافت و 2 هزار و 445 میلیارد تومان شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) همانند دو روز گذشته بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 223 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، رافزا (رایان هم افزا)  و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به شستا تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 110 میلیارد تومانی داشت. پس از شستا، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین صف فروش را داشتند. 

شپنا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز سه‌شنبه شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 767 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شتران بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شبندر و سایپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

برترین‌های جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، شرکت سایپا با تعداد 888 میلیون و 935 هزار و 85 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شپنا تعلق داشت. شتران و بانک پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید