گروه‌های قرمز و سبز بازار سهام امروز +اینفو

آمار عرضه و تقاضای بورس در روز صدرنشینی اپال

کدخبر: ۳۹۵۸۷۵
در پایان معاملات روز شنبه 9 اسفند، سهام شرکت اپال بیشترین تقاضا را داشت و بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس داشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 11 هزار و 855 واحدی به رقم یک میلیون و 193 هزار و 976 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز هزار و 10 واحد نزول کرد و در سطح 433 هزار و 385 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 130 واحد افت کرد و به رقم 16 هزار و 986 واحد رسید.

گروه‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام 379 نماد بورسی و فرابورسی معادل 76 درصد بازار کاهش یافت، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌ فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای (مثل شپنا، شتران، شاوان، شبندر و شبریز)، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری (مثل وبملت، وپاسار، وبصاد و وتجارت)، فلزات اساسی (مثل فملی و فولاد) و گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مثل شستا، وغدیر و وامید) کاهش یافت. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

در معاملات امروز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند. در مقابل نماد اپال (شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس) که به تازگی در بازار عرضه شده بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت و به تنهایی 370 واحد شاخص را بالا کشید. 

تداوم خروج پول حقیقی 

در روز شنبه برای دهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 837 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شپنا داشت. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی شپنا 74 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، وپاسار و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

افت ارزش معاملات 

در اولین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 561 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهار‌شنبه 46 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 36 درصد کاهش یافت و به رقم 2 هزار و 653 میلیارد تومان رسید. 

رشد ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه 48 درصد افزایش یافت و به رقم 301 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 36 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 430 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 140 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از اپال،  رافزا (رایان هم افزا) و غگیلا (پگاه گیلان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 170 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و دی (بانک دی) بیشترین صف فروش را داشتند.

روزهای تکراری بازار

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 9 اسفند

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید