کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛

واکنش بازار سرمایه به طرح حمایتی جدید سازمان بورس چیست؟

کدخبر: ۳۹۷۳۳۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: حمایت از سهامداران خرد می‌تواند مشوق خوبی برای آن‌ها در بازار سرمایه باشد،زیرا کار باعث سرمایه گذاری در بازه بلند مدت آنها می‌شود.
واکنش بازار سرمایه به طرح حمایتی جدید سازمان بورس چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، وحید کشمیری پور کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر تصمیمات شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامداران خرد به شرط عدم خروج از بازار سرمایه تا سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: چنین تصمیماتی می‌تواند مشوق خوبی برای سهامداران خرد در بازار سرمایه باشد زیرا به آنها  سرمایه گذاری به صورت بلند مدت را آموزش می‌دهد، هنگامی که چنین تصمیمی در بازار سرمایه اخذ شد بدین معناست که دولت و مسئولان بازار سرمایه از سودآور بودن سهام های حاضر در بازار سرمایه اطمینان کامل دارند.

او افزود: این تصمیم یک مشکل اصلی دارد زیرا در این مصوبه آمده حمایت فقط قرار است از سهامدارانی انجام شود که  پرتفوی آنها زیر ۱۰ میلیون باشد در حالی که چنین امری سبب می‌شود تا سهامدارانی که مبلغ پرتفوی آنها بالای این مقدار است نقدینگی خود را تا حدودی از بازار  خارج کنند.

بورس تهران

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تصمیم شورای عالی بورس که به منظور حمایت از سهامداران خُرد قرار است اجرا شود به طور حتم سبب خواهد شد تا سهامداران دیگر نگران از دست رفتن سرمایه‌های خود نباشند.

کشمیری پور گفت: این تصمیمی که شب گذشته در رابطه با سهامداران خرد گرفته شد تا حدودی همانند اوراق تبعی است که قرار بود شرکت های سهامی حاضر در بازار سرمایه به منظور حمایت از سرمایه گذاران آن را  به اجرا درآورند.

او گفت: باتوجه به مشاهداتی که از بازار سرمایه انجام دادیم این مصوبه در صورتی شامل حال افراد می شود که پرتفوی خود را تا سال آینده فریز کنند.

کشمیری پور گفت: این  مصوبه در تئوری خوب است اما اگر در زمان اجر زیر ساخت ها مهیا نباشد مانند سایر تصمیمات اخذ شده چندان موثر نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید