سه برآورد از بورس 24 فروردین

پیش بینی بورس امروز؛احتمالات جدید در بورس

کدخبر: ۴۰۵۱۹۴
اقتصاد نیوز:​ با تغییر رفتار روز دوشنبه بازیگران که بیشتر با تغییر جهت از سمت فروش به سمت خرید بود، پیش بینی می شود بورس امروز مختصات امیدوارکننده ای از بازار سهام برای دو روز پایانی هفته متصور میشود.
پیش بینی بورس امروز؛احتمالات جدید در بورس

به گزارش اقتصادنیوز، با بازی که بازیگران بورس در روز دوشنبه در همان ساعت پایانی از خود نشان دادند، انتظارات فزونی گرفته است. بسیاری عقیده دارند معاملات روز سه شنبه با انتظارات بهتر، می‌تواند شروعی برای کاهش هیجانات بی دلیل حاضر در بازار باشد. با رفتاری که بازیگران از خود نشان دادند و توان فروش را نصف کردند، میتوان امیدوار به سیگنال های مثبت از سمت تقاضا بود. البته با تصمیمات اعمال شده از سوی سیاست‌گذار که بیشتر در موقعیت خرید به دنبال تقویت سمت تقاضاست، چه بسا کورسو امیدواری ها پررنگ شده اند.

گرچه تحلیلگران از چند روز گذشته از تغییر احتمالی مختصات فعلی بازار خبر دادند اما هیجان بازار در روزها و ماه های گذشته مسیر قطعی را پیش روی بازار قرار نداده است. حالا با این تفاسیر از دید ناظران بازار، دو روز آخر ممکن است مسیر متفاوت‌تری نسبت به روزهای قبل‌تر از خود داشته باشد.

امید به روز سه شنبه

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

معاملات نیم ساعت پایانی روز دوشنبه، کورسوی امید سهامداران برای بهبود معاملات در روزهای آتی است. صف فروش برخی از نمادهای شاخص‌ساز و کلیدی بازار در دقایق پایانی جمع شد و شرکت‌های مطرحی همچون سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه تا پایان بازار سبزپوش باقی ماندند. اطلاعات نقش بسته روی قاب پایانی بازار از کاهش تعداد نمادهای دارای صف فروش و افزایش نسبی ارزش معاملات خرد حکایت دارد.

همین دو مولفه نیز، اصلی‌ترین متغییرهایی است که سهامداران رصد می‌کنند. در واقع این روزها سهامداران به دنیال صعود شاخص‌کل نیستند. بلکه اگر صف فروش‌ها کاهش یابد و ارزش معاملات که به نوعی تضمین نقدشوندگی در بازار سرمایه است، افزایش یابد ترس و دلهره سهامداران از بلوکه شدن سرمایه‌ها کاهش یافته و بازار برای بازگشت به تعادل آماده خواهد شد.

با توجه به بهبود تقاضا در دقایق پایانی روز دوشنبه، انتظار می‌رود بازار در روز سه شنبه با شرایط بهتری باز شود با این حال ممکن است افزایش عرضه‌ها در میانه بازار، دوباره نمادها را به سمت صف فروش هدایت کند.

بورس 24 فروردین

پیش بینی روز سه شنبه

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه

در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص کل در ادامه روند نزولی روزهای گذشته با کاهش حدود 5 هزار واحدی به عدد 1میلیون 226 هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد به نسبت روزهای گذشته اندکی افزایش یافت و به حدود 3،100 میلیارد تومان رسید. 

با توجه به جمع آوری صفوف فروش برخی از نمادها از جمله گروه فلزات اساسی و پالایشی، ممکن است روز سه شنبه در ابتدا شاهد نوسان مثبت و در ادامه افزایش مجدد فشار عرضه ها باشیم.

در اکوایران ببینید:حمایت ۲۴ هزار میلیارد تومانی از بورس

خریدهایی که ارزشش را نداشت| مرغ همسایه غاز نیست

ابراهیم جباری | کارشناس بازار سرمایه

در فوتبال ایران گاها شاهد این هستیم که یک بازیکن دسته چندم لیگ های خارجی را با هزینه های گزاف به ایران می آورند و پس از آن مشاهده میشود که خرید آن بازیکن یک دورریز به تمام معنا بوده و تا سالهای سال نیز تیم خریدار و فدراسیون درگیر پرداخت ها و محرومیت های آن خرید باطل بوده اند اصطلاحا به این خرید ها overvalue گفته می شود.

آیا بازار در چند نماد شاخص ساز خلاصه می شود؟

آیا سود و زیان وابسته به شاخص سازهاست؟

نابخشودنی ترین کار ممکن گره زدن ذهن سهامداران به چند نماد بزرگ بازار است که در مدت اخیر شاهد بودیم با کوچکترین تغییر در وضعیت شاخص سازان، نماد های کوچک و متوسط و به مراتب ارزنده سریعا خالی از خریدار می شوند و باکس های فروش مورد هجوم سهامداران قرار میگیرد

اکثر سودها در نمادهای کوچک بازار حاصل شده است. اما به دلیل ایجاد پارادایم، آن هم پارادایمی که حقوقی ها و البته کانال های تلگرامی ایجاد نموده اند‌ پارادایم نبض گیری بازار آن هم بسته به شاخص ساز ها!

در مدتی که بازار غرق در رکود و نومیدی بوده است چه بسا یک نگاه کوچک به نمادهای ارزنده و با شناوری کمتر می‌توانست بازار را نجات دهد، اما باز هم شاهد سکوت کانالها و البته رفتار حقوقی ها در جهت سوق بازار به سمت شاخص سازان بوده ایم.

زمانی که بازار هر سهم را مستقل از وضعیت کلی بازار مورد بررسی و اقبال قرار دهد میتوان امیدوار بود که شمایل حرفه ای در بازار شکل گرفته است. اما روز دوشنبه بازار حرکت بسیار خوبی انجام داد که در ادامه حرکات دیروز بود، شاخص به مراتب افت کمتری تجربه کرد و ورود پول نیز قدری بیشتر شد.

جمع شدن صفوف فروش شاخص سازان و همچنین تراکنشات در صندوق های با در آمد ثابت نشان دهنده این است که به کف بازار نزدیک شده ایم. فراموش نکنید باهوش ترین حقوقی های این بازار حقوقی های بانکی هستند که عملکرد خاصی در این دو روز داشتند و اقدام به خریدهای حجمی نمودند. به امید حصول سود برای سهامداران خرد و متعادل شدن بازار ...

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید