اظهارات مهم رئیس سازمان بورس درباره دامنه نوسان و ورود منابع جدید به بورس

کدخبر: ۴۰۶۱۸۱
محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس گفت: دامنه نوسان به صورت تدریجی مانند گذشته و متقارن می شود؛ همچنین اگر فضای کلی بازار سرمایه مناسب باشد به سمت افزایش دامنه نوسان حرکت می کنیم.
اظهارات مهم رئیس سازمان بورس درباره دامنه نوسان و ورود منابع جدید به بورس

به گزارش اقتصادنیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس، جمعه شب(۲۷ فروردین ماه) طی نشستی در کلاب هاوس گفت: سال گذشته بازار سرمایه به رغم همه فراز و نشیب ها جایگاه جدیدی را در اقتصاد کشور به نام خود ثبت کرد و امروز نام بورس به عنوان یک نهاد مهم اقتصادی در کشور مطرح است.

در ادامه بخشی از اظهارات رئیس سازمان بورس درباره دامنه نوسان و ورود منابع جدید به بورس را می خوانید؛

دامنه نوسان فعلی موقتی است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مقابل پرسش دیگری مبنی بر اصلاح دامنه نوسان پاسخ داد: در خصوص دامنه نوسان بحث زیادی در میان فعالان بازار سرمایه وجود دارد. شخصا معتقدم که محدود کردن دامنه نوسان در بلند مدت نه کار مناسبی است نه مفید و ما هم محدودیت فعلی را برای زمان کوتاهی اعمال کردیم. فضای نا اطمینانی به اقتصاد رو به کاهش است و فعالان اقتصادی  در فضای مناسبتری فعالیت می کنند. بنابراین دامنه نوسان به صورت تدریجی مانند گذشته و متقارن می شود. همچنین اگر فضای کلی بازار سرمایه مناسب باشد به سمت افزایش دامنه نوسان حرکت می کنیم.

بورس تهران

ورود منابع جدید به بورس

وی با اشاره به اینکه می توان ادعا کرد که بازارسرمایه ناجی اقتصاد در سال گذشته بود، افزود: قرار است منابع قابل توجهی از صندوق توسعه وارد بازار شود. توجه به نرخ بهره نیز از دیگر موارد مهم است. این نرخ باید به گونه ای تنظیم شود که هم بازار بانکی و هم بازار سرمایه در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند.

در اکوایران ببینید: دامنه نوسان باید تغییر کند، اما پیش‌نیاز دارد

رییس سازمان بورس و اوارق بهادار با اشاره به اینکه نرخ سود بالا برای هردوبازار پولی و مالی سم است، ادامه داد: افزایش نرخ سود، افزایش هزینه مالی بانک ها را در پی خواهد داشت. هم اکنون نرخ سپرده ها مشخص و نرخ ۱۶ درصد کوتاه مدت یک سال برای آنها است. بنابراین نباید نرخ بهره بین بانکی که حتی یک روزه هم است بالاتر از این ارقام باشد و به ۲۰ هم برسد.

وی ادامه داد: پرداخت سود بالاتر از سودهای مصوب، برهم زدن آرامش بازارها را به دنبال خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید