افت ارزش معاملات در بازار سهام؛

سقوط سهم های فولادی و خودرویی در بورس

کدخبر: ۴۰۹۷۵۴
در معاملات امروز قیمت سهام تمام سهم‌های دو گروه «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با نزول 13 هزار و 590 واحدی به رقم یک میلیون و 167 هزار و 72 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 467 واحد پائین آمد و در سطح 423 هزار و 19 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 52 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 417 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «فولاد» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و ثامید و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، شگویا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام تمام سهم‌های دو گروه «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت و این دو گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. 

اینفو بورس

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز ‌دوشنبه برای سیزدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با کاهش 17 درصدی به 319 میلیارد تومان کاهش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز متوالی به سهام فولاد (فولاد مبراکه اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 46 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، وسپهر (سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 995 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 205 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از 9 هزار و 500 میلیارد تومان معادل 80 درصد ارزش معاملات به اوراق مشارکت اختصاص دارد.

ارزش معاملات بورس امروز به رقم هزار و 907 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 330 میلیارد تومان معادل 14 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 584 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 37 درصد افزایش یافت و در رقم 57 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2.5 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 64 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 30 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، ساراب (سیمان داراب) و شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 144 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید