بازدهی بازار سهام در هفته سوم خرداد؛

تعدیل قیمت ها در بورس /کاهش بازدهی هفتگی

کدخبر: ۴۱۸۰۲۷
در سومین هفته خرداد ماه شاهد کاهش ارزش صف‌های خرید و فروش و افزایش خروج پول حقیقی از بورس بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که پس از تعطیلات ابتدای هفته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاخص کل روندی صعودی داشت، در روز چهارشنبه شاهد نزول شاخص‌های بازار بودیم.

با این حال در پایان هفته اخیر شاخص کل 3 هزار و 199 واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت هزار و 290 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده 380 هزار واحدی قرار گرفت.

بورس روند هفته

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته 8 هزار و 823 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 151 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 3 هزار و 199 واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.28 درصد شود که نسبت به بازدهی مثبت 3.5 درصدی هفته پیشین افت محسوسی داشته است.

روند شاخص کل هم‌وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نسبت به هفته پیشین هزار و 290 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 380 هزار و 747 واحد رسید و بازدهی منفی 0.34 درصدی را ثبت کرد. در پایان هفته سوم خرداد شاخص هم وزن در کمترین سطح در 136 روز کاری گذشته از 27 آبان به این سو قرار گرفت.

بورس روند هفته

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌‌شنبه بود که ارزشی معادل 7 هزار و 239 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که به رقم 15 هزار و 54 میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته 11 هزار و 595 تومان بود که نسبت به رقم 8 هزار و 9 میلیاردی هفته پیشین، رشد 44 درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4 هزار و 264 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 597 میلیاردی هفته پیشین، افت 7 درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته 5 هزار و 652 میلیارد تومان بود و در روز سه‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌دو‌شنبه برمی‌گردد که 3 هزار و 385 میلیارد تومان بود.

افت میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 2 هزار و 207 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 670 میلیارد تومان کمتر بود و افت 23 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 2 هزار و 361 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که 2 هزار و 79 میلیارد تومان بود که پائین‌ترین رقم در 49 روز کاری گذشته از 10 فروردین به این سو است.

کاهش 64 درصدی میانگین ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 184 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 330 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 64 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 316 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که 64 میلیارد تومان بود.

افزایش 35 درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در اولین روز کاری هفته روند خروج پول حقیقی پس از 4 روز متوقف شد و در روز دوشنبه شاهد ورود پول حقیقی بودیم. اما پس از آن دو روز متوالی رقم خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود و در مجموع میانگین روزانه خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین افزایش یافت.

در مجموع کل هفته 578 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 192 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش 35 درصدی داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید