صعود 7300واحدی بورس تهران/ افزایش تقاضای خودرویی ها و فلزات

کدخبر: ۴۱۹۰۰۹
در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 7300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 148 هزار واحد قرار گرفت.
صعود 7300واحدی بورس تهران/ افزایش تقاضای خودرویی ها و فلزات

به گزارش اقتصادنیوز ، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 7300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 148 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 754 واحدی 377 هزار و 983 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نمادهای کگل، فولاد و شپنا،بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای وپارس،  وپاسار و بورس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در دقایق ابتدای خودرو صف خرید شد.گروه خودرو یکپارچه سبزپوش است.

خودرویی‌ها از گروه‌های مورد توجه بازار اند. خودرو, خگستر, خپارس, خبهمن, خزامیا, خاور و خاذین نماد‌های پر تقاضای گروه اند. خزر, خرینگ و ختور نیز با فشار فروش داد و ستد می‌شوند.

در گروه فلزات اساسی نیز افزایش تقاضا محسوس است. ذوب با رشد بیش از ۴ درصدی قیمت در محدوده ۳۶۱ تومان داد و ستد می‌شود. فملی در قیمت ۱۲۲۹ تومان پیشروی نزدیک به ۲ درصدی را تجربه می‌کند. فولاد در مدار مثبت ۱.۸ درصدی در محدوده ۹۹۰ تومان مثبت دنبال می‌شود. فاسمین در یک قدمی صف خرید قرار دارد. فخوز و کاوه سبز پوش به معاملاتشان ادامه می‌دهند. فسرب بعد از مدت‌ها جهش بیش از ۲.۵ درصدی قیمت را تجربه می کند.

در اکوایران ببینید:تورم و فرضیه اثر ثروت در بورس

صف فروش وپارس برچیده شد و به تعادل رسید.

شپنا تاثیرگذارترین نماد در سبز پوشی امروز شاخص است که در قیمت ۱۱۹۳ تومان با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت دنبال می‌شود. در این گروه شتران با جهش بیش از ۲ درصدی قیمت در محدوده ۸۲۴ تومان قرار دارد. شبریز در مدار مثبت ۱.۶ درصدی نوسان می‌کند. دیگر نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز در مدار مثبت در حرکت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید