رشد ارزش معاملات بازار سهام؛

استمرار کاهش خروج سهامداران از بورس

کدخبر: ۴۱۹۰۸۷
برای دومین روز پیاپی روند نزولی خروج پول حقیقی از بورس ادامه یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 8 هزار و 991 واحدی به رقم یک میلیون و 150 هزار و 216 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 23 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 457 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 900 واحد افت کرد و در سطح 376 هزار و 328 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 139 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «کگل»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «وپاسار»، «وپارس» و «وسخوز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و خپارس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز زملارد، چخزر و شاروم پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بورس

کاهش خروج پول حقیقی 

روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 131 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. با این حال روند خروج پول حقیقی برای دومین روز پیاپی نزولی شد.

در اکوایران ببینید:تورم و فرضیه اثر ثروت در بورس

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 20 میلیارد تومان بود. پس از میدکو، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

گروه‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» (مثل شپنا، شسپا، شرانل، شراز و شبریز) و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» (مثل خودرو، خپارس، خبهمن، خزامیا، خگستر، خشرق، خاذین، ورنا و خفنر) رشد کرد. 

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 23 هزار و 974 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 105 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از 75 درصد ارزش معاملات به اوراق مشارکت اختصاص دارد. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 33 درصدی نسبت به روز یکشنبه به رقم 3 هزار و 987 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 28 درصد افزایش یافت و در رقم 283 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و هزار و 915 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 53 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 118 میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 73 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، خزر (فنرسازی زر)و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید